Är det nån som vet hur det ser ut med isen i strömmen.Går det att lägga i båt i djurgårdsbrunnskanalen och fiska runt djurgården eller är det is där inne.Abstinensen är outhärdlig speciellt när folk neråt landet berättar att dom ska fiska i helgen.Vrid om kniven bara (birkan).Livet e aldrig rättvist.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stockholmsström
Collapse
X
-
Stockholmsström
Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!
http://www.kingofmälaren.se/
http://xn--kingofmlaren-mcb.se
www.huntyardberras.com
www.bjerks.se
http://leech4you.se/
FångstgarantiTaggar: Ingen
-
Hmm..i själva strömmen är det ingen is alls. Inte heller syns någon is om du tittar från slussen och utåt i farleden den är ju flitigt trafikerad av fartyg...alltså på södra sidan av ön..På insidan av djurgården, västra sidan, alltså mot skeppsholmen var det bara spridda flak för några veckor sedan där brukar det normalt vara ganska farbart även vintertid..inte minst pga att djurgårdsfärjorna slår upp och rör om..Aquavaria brukar vara fiskbart även vintertid...men misstänker STARKT att det vid sjösättningsrampen mellan junibacken och djurgårdsbron ligger is.(måste kollas på plats!).Likaså SÄKERT djurgårdbrunnsviken
Tex ligger det is på mälarsidan, riddarfjärden och årstaviken..Så fiska runt djurgården går inte ...det behöver jag inte ens kolla för att veta. Har båtfiskat flera vintrar i strömmen.
Nå jag sa åtminstone var det inte ligger is ;-)..får du i båten, vilket nog är det största problemet.. så finns det stora ytor med öppet vatten för Hö...Strömmen och hamninloppet..
Det togs fö en 7,2 kg Hö 26/ 2..plus några 5 kgs samma månad...God chans på Hö..Senast ändrad av Hemi; 2009-03-05, 19:12.
-
Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggDet togs fö en 7,2 kg Hö 26/ 2..plus några 5 kgs samma månad...God chans på Hö..Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Flodström..men såere..den första som gjorde mig uppmärksam på att chansen att ta en riktig storöring oerhört mycket större chans än i tex Sthlms skärgård var rekordhållaren i strömmen..13,4 kg Hö..Fö var personen ett tag innehavare av tangerat flugrekord på lax i mörrum..22.9 kg....Det riktiga storöringarna...Kommer garanterat till strömmen...6-7-8-9 kg förekommer ständigt..Såere..Som amen i kyrkan ;-)
Kommentera
-
Tog en promenad runt Djurgården idag, självklart hade jag spinnspöet med mig. I Djurgårdsbrunnsviken ligger isen, annars är det öppet.
Nedanför Manilla var det massor av fisk inne bland stenarna, de följde och puffade på draget. Den enda jag lyckades kroka ordentligt var bara 47 cm. Men det var ändå en härlig vårdag, riktigt varmt när solen tittade fram.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lille_Fisk Visa inläggTog en promenad runt Djurgården idag, självklart hade jag spinnspöet med mig. I Djurgårdsbrunnsviken ligger isen, annars är det öppet.
Nedanför Manilla var det massor av fisk inne bland stenarna, de följde och puffade på draget. Den enda jag lyckades kroka ordentligt var bara 47 cm. Men det var ändå en härlig vårdag, riktigt varmt när solen tittade fram.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av big catch Visa inläggÄr det nån som vet hur det ser ut med isen i strömmen.Går det att lägga i båt i djurgårdsbrunnskanalen och fiska runt djurgården eller är det is där inne.Abstinensen är outhärdlig speciellt när folk neråt landet berättar att dom ska fiska i helgen.Vrid om kniven bara (birkan).Livet e aldrig rättvist..
Var ute förra helgen och från Djurgårdsbron till Kanotklubben var det is sen var det helt öppet. - Pma mig om du vill ha mer konkret information så får du svar på öppna ställen. Skeppsholmen var helt öppen.
Har rätt bra koll nu varit ute 2 helger i rad och sätt STOR förändring!
/MMina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
Väster om Djurgårdsbron är det helt öppet förutom lite is innanför flytbryggan vid rampen.
Dock är det öppet precis där rampen går ner i vattnet. En mindre båt går att lägga i och kanske krångla under själva Galärbryggan, och komma ut den vägen?
Idag var det inte lika skönt väder som igår men man var ändå tvungen att smita ifrån en stund på eftermiddan för att hala in en besa ute vid Blockhusudden...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggFlodström..men såere..den första som gjorde mig uppmärksam på att chansen att ta en riktig storöring oerhört mycket större chans än i tex Sthlms skärgård var rekordhållaren i strömmen..13,4 kg Hö..Fö var personen ett tag innehavare av tangerat flugrekord på lax i mörrum..22.9 kg....Det riktiga storöringarna...Kommer garanterat till strömmen...6-7-8-9 kg förekommer ständigt..Såere..Som amen i kyrkan ;-)Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 370 visningar
1 gilla