Stockholmsström - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stockholmsström

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stockholmsström

Är det nån som vet hur det ser ut med isen i strömmen.Går det att lägga i båt i djurgårdsbrunnskanalen och fiska runt djurgården eller är det is där inne.Abstinensen är outhärdlig speciellt när folk neråt landet berättar att dom ska fiska i helgen.Vrid om kniven bara (birkan).Livet e aldrig rättvist.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Hmm..i själva strömmen är det ingen is alls. Inte heller syns någon is om du tittar från slussen och utåt i farleden den är ju flitigt trafikerad av fartyg...alltså på södra sidan av ön..På insidan av djurgården, västra sidan, alltså mot skeppsholmen var det bara spridda flak för några veckor sedan där brukar det normalt vara ganska farbart även vintertid..inte minst pga att djurgårdsfärjorna slår upp och rör om..Aquavaria brukar vara fiskbart även vintertid...men misstänker STARKT att det vid sjösättningsrampen mellan junibacken och djurgårdsbron ligger is.(måste kollas på plats!).Likaså SÄKERT djurgårdbrunnsviken

Tex ligger det is på mälarsidan, riddarfjärden och årstaviken..Så fiska runt djurgården går inte ...det behöver jag inte ens kolla för att veta. Har båtfiskat flera vintrar i strömmen.

Nå jag sa åtminstone var det inte ligger is ;-)..får du i båten, vilket nog är det största problemet.. så finns det stora ytor med öppet vatten för Hö...Strömmen och hamninloppet..

Det togs fö en 7,2 kg Hö 26/ 2..plus några 5 kgs samma månad...God chans på Hö..
    Senast ändrad av Hemi; 2009-03-05, 19:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
      Det togs fö en 7,2 kg Hö 26/ 2..plus några 5 kgs samma månad...God chans på Hö..
      Fasen att man bor så långt från strömmen numera (Norge). har inte en changs att ta mig dit. Jäkla abstinens, sitter fortfarande i..............
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

Flodström..men såere..den första som gjorde mig uppmärksam på att chansen att ta en riktig storöring oerhört mycket större chans än i tex Sthlms skärgård var rekordhållaren i strömmen..13,4 kg Hö..Fö var personen ett tag innehavare av tangerat flugrekord på lax i mörrum..22.9 kg....Det riktiga storöringarna...Kommer garanterat till strömmen...6-7-8-9 kg förekommer ständigt..Såere..Som amen i kyrkan ;-)

Kommentera

Tog en promenad runt Djurgården idag, självklart hade jag spinnspöet med mig. I Djurgårdsbrunnsviken ligger isen, annars är det öppet.

Nedanför Manilla var det massor av fisk inne bland stenarna, de följde och puffade på draget. Den enda jag lyckades kroka ordentligt var bara 47 cm. Men det var ändå en härlig vårdag, riktigt varmt när solen tittade fram.

Kommentera

sugen

Kommentera

Ursprungligen postat av Lille_Fisk Visa inlägg
              Tog en promenad runt Djurgården idag, självklart hade jag spinnspöet med mig. I Djurgårdsbrunnsviken ligger isen, annars är det öppet.

Nedanför Manilla var det massor av fisk inne bland stenarna, de följde och puffade på draget. Den enda jag lyckades kroka ordentligt var bara 47 cm. Men det var ändå en härlig vårdag, riktigt varmt när solen tittade fram.
              Låter skönt..förstod att isen ligger i djurgårdsbrunnsviken men såg du om det var öppet vatten vid rampen mellan djurgårdsbron och junibacken?

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
                Är det nån som vet hur det ser ut med isen i strömmen.Går det att lägga i båt i djurgårdsbrunnskanalen och fiska runt djurgården eller är det is där inne.Abstinensen är outhärdlig speciellt när folk neråt landet berättar att dom ska fiska i helgen.Vrid om kniven bara (birkan).Livet e aldrig rättvist.
                Tjena Biggan! Du kan lägga ut båten garanterat, dock kan det vara lite kruxigt beror på storleken på båten .

Var ute förra helgen och från Djurgårdsbron till Kanotklubben var det is sen var det helt öppet. - Pma mig om du vill ha mer konkret information så får du svar på öppna ställen. Skeppsholmen var helt öppen.

Har rätt bra koll nu varit ute 2 helger i rad och sätt STOR förändring!
                /M
                Mina Placeringar:
                2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Väster om Djurgårdsbron är det helt öppet förutom lite is innanför flytbryggan vid rampen.

Dock är det öppet precis där rampen går ner i vattnet. En mindre båt går att lägga i och kanske krångla under själva Galärbryggan, och komma ut den vägen?

Idag var det inte lika skönt väder som igår men man var ändå tvungen att smita ifrån en stund på eftermiddan för att hala in en besa ute vid Blockhusudden...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                    Flodström..men såere..den första som gjorde mig uppmärksam på att chansen att ta en riktig storöring oerhört mycket större chans än i tex Sthlms skärgård var rekordhållaren i strömmen..13,4 kg Hö..Fö var personen ett tag innehavare av tangerat flugrekord på lax i mörrum..22.9 kg....Det riktiga storöringarna...Kommer garanterat till strömmen...6-7-8-9 kg förekommer ständigt..Såere..Som amen i kyrkan ;-)
                    Det är just det jag vet (av erfarenhet) och därför får jag sånn abstinens. Skit oxå, hmmmmmmm får ta båten ut för lite sej, bleka och torskfiske så abstinensen dämpas
                    Mvh Flodström
                    Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 370 visningar
                    1 gilla