Fiskefrossa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskefrossa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kommer ihåg när ett stim med kilosabborrar dissade masken och försökte svälja mitt flöte.
    /Lazinko

Kommentera

skulle ha dragit ner flötet till kroken då..och ryckt omkring flötet som en popper
      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Hann jag ju inte ...
        /Lazinko

Kommentera

får man fråga vad för beten ni hade era laxar på?själv skulle jag aldrig kunna förlkåta mig för något sånt......
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Skulle tippa att det var på spinnfluga dom drillade lax...

Minken Enköpingsbo..

Kanske vet vem du är,är själv gammal Enköpingsbo
            Kråkan

Kommentera

kiwi : vid sommarfiske iaf i älkarleby äre smått som gäller... gör oftast bara flugor med ett par strån bucktail och några strån flash... vid höstfiske funkar större flugor...! hehe märkbart är att öringen (iaf i strömmen) på hösten blir ruskigt agressiv... jag och en polare (pimpen) har stundtals kört med flugor i storlek som gäddflugor typ sunrayshadow fast vinge som e ca 15-17 cm och haft fisk på detta... ganska brutala hugg !

Kommentera

Originally posted by jerka!
                kiwi : vid sommarfiske iaf i älkarleby äre smått som gäller... gör oftast bara flugor med ett par strån bucktail och några strån flash... vid höstfiske funkar större flugor...! hehe märkbart är att öringen (iaf i strömmen) på hösten blir ruskigt agressiv... jag och en polare (pimpen) har stundtals kört med flugor i storlek som gäddflugor typ sunrayshadow fast vinge som e ca 15-17 cm och haft fisk på detta... ganska brutala hugg !
                Jerka; Man kan inte kalla sommarflugorna i Ä-by för flugor,snarare krok med strån på lr nått
                Kråkan

Kommentera

hehe mmm !

Kommentera

Var ute och fiskade med en kompis i kanot för några år sedan (typ 5). Lade iväg ett par kast utan resultat, bara en massa gräs. Bytte till en Minnow Spoon med vasskydd och träffade precis framför ett bälte med nate. Strax efter small det bara till, för att sedan bli helt stumt. Jag försökte göra mothugg, drog slet men inget hände. Tillslut hoppade en mkt stor gädda rätt upp i luften ca 10-30cm över vattnet. Jag kan fortfarande se bilden framför mina ögon då draget bokstavligen flyger ur munnen på gäddan, samtidigt som den landar på vattenytan med ett stort PLASK! Närmre en hjärtinfart än så vill jag inte komma.

Kommer ihåg en annan fisketur då jag var ute och rodde drag. Kände hugget, det blev stumt. Jag drog och slet och draget lösgjordes. Vevade in draget (vobblern) och upptäcker ett mindre hål i ena sidan, troligtvis efter en stor gädd tand, även då fick jag lite darr i benen. Då stog jag och nötte ett bra tag på samma ställe kan jag tala om. Hugget uteblev desvärre.
                    Senast ändrad av pontus; 2003-10-31, 20:44.
                    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

kiwi->fiskar med 13 fot spinnspö 40-120gr ambasadur 7000 rocket och 0.55 0,50 tafs, en fluga bunden på karpkrok st 6 så tror inte det var grejernas fel att man bomma laxen kanske mer för jag snubbla på all satans sten som finns där..sen är det inte det lättaste att landa storlax om du försökt..?gör gärna ett försök nästa sommar..
                      kråkan->är inflyttad från gästrikland så har bara bott i enköping 3år..
                      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar