Hjälp! Havsöringsfiske på gotland. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Havsöringsfiske på gotland.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp! Havsöringsfiske på gotland.

Nu är det såhär att jag kanske ska iväg på en tur till gotland för att fiska havsöring. Eftersom jag aldrig fiskat havsöring förut så är jag sugen att få alla tips jag kan få..... Ståndplatser, drag, rätt temp, hotspots osv...

Tacksam för alla tips jag kan få =) Tack i förhand.
    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
    Nu är det såhär att jag kanske ska iväg på en tur till gotland för att fiska havsöring. Eftersom jag aldrig fiskat havsöring förut så är jag sugen att få alla tips jag kan få..... Ståndplatser, drag, rätt temp, hotspots osv...

Förutsättningarna är färskvara, och det gäller öringens beteende, betesval och fiskeplatsernas kvalitet rent generellt. Det bästa tips jag kan ge dig är att hyra en guide, särskilt om du aldrig fiskat havsöring tidigare.

Åker du dit och lägger upp ditt fiskande på hörsägen och lös information från diverse forum, så kommer du att mycket frisk luft. Men om du och dina kompisar skramlar ihop till en guide för en dag ökar era chanser att få fisk betydligt, och ni kan alltid be om rekommendationer för beten mm.

Men för att ge dig några basfakta: Hård nordan = stanna hemma. Kallare än +2 grader i vattnet = stanna hemma. I övrigt fångas öring runt hela Gotländska kusten. En utmärkt plats är precis nedanför kruttornet mitt i Visby.
    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg

Hej Axel Rose; Den som kan mest om havsöringsfisket på Gotland är Nicka Hellenberg, nicka@hellenberg.se. Han är trumslagarpojke och medarbetare i FiskeJournalen, där han brukar skriva om havsöringsfisket på Gotland. Maila Nicka några rader och hälsa att Old Firehands svåger har chartrat en helikopter och kollar att ni inte går utanför pallkanten.
      Save the Big Seatrouts for me!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Jag skulle hälsa tillbaka att du skulle hålla helikoptern i styr...

Kommentera

Ska dit i April och är tacksam för alla tips jag kan få, både om havsöringsfiske generellt och på gotland. Skriv så tangenterna ryker, tack i förhand =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Axel Rose; Den som kan mest om havsöringsfisket på Gotland är Nicka Hellenberg, nicka@hellenberg.se. Han är trumslagarpojke och medarbetare i FiskeJournalen, där han brukar skriva om havsöringsfisket på Gotland. Maila Nicka några rader och hälsa att Old Firehands svåger har chartrat en helikopter och kollar att ni inte går utanför pallkanten.
            Save the Big Seatrouts for me!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
            Dessutom fiskeguide hos www.fishyourdream.com
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
              Förutsättningarna är färskvara, och det gäller öringens beteende, betesval och fiskeplatsernas kvalitet rent generellt. Det bästa tips jag kan ge dig är att hyra en guide, särskilt om du aldrig fiskat havsöring tidigare.

Åker du dit och lägger upp ditt fiskande på hörsägen och lös information från diverse forum, så kommer du att mycket frisk luft. Men om du och dina kompisar skramlar ihop till en guide för en dag ökar era chanser att få fisk betydligt, och ni kan alltid be om rekommendationer för beten mm.

Men för att ge dig några basfakta: Hård nordan = stanna hemma. Kallare än +2 grader i vattnet = stanna hemma. I övrigt fångas öring runt hela Gotländska kusten. En utmärkt plats är precis nedanför kruttornet mitt i Visby.
              Hård nordan beror ju på när på året, +2C håller jag med om, svårt då.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

ska dit vecka 33, är det bra fiske då eller hur är det med fisket då?
                [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Åk till bråviken o träna lite först.Kan gå mycket bra om det är rätt väder!.

Kommentera

Någon mer som har tips?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 296 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art