Gäddfiske på natten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske på natten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske på natten?

Hej.
    Jag fick en idé om att kanske ut och angla på natten i mörkret. Är det någon som har några tankar eller någon erfarenhet av det?
    I sjön jag tänker göra det finns det främst gädda och gös, rätt gott om gös faktiskt.
    Jag tänkte mig ha lysstavar på vippan på angeldonet men kanske också en bit ovanför mörten eller vad tror ni om det?

Tacksam för förslag/ erfarenheter.

Mvh Robin

Skulle tro det blir en seg historia faktiskt, gösen kan nog bita en stund efter solnedgång sen blir det nog dött till gryningen, kanske då med undantag för lake!
    Prova och posta dina erfarenheter, tror nog inte det är värt mödan men vet inte säkert på något vis bara en känsla. Lycka till!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

På filmen Muskie Matrix berättar dom att fisken är aktiv under natten, och det verkar som att sportfiskare i USA fiskar mer under de mörka timmarna efter musky än vi gör här hemma i sverige. Om det beror på att det är kasst, eller för att folk helt enkelt aldrig fått för sig att testa vet jag inte.

men jag tror det är helt klart värt att testa. Tror dock det ger mer på sommaren.

Kommentera

Gös å gädda hugger båda kvällstid lake med om du fiskar nära botten fisket är dock generellt segare än på dagtid

Kommentera

Nej jag har frågat runt lite och jag har inte hört någon som vare sig har anglat själv på natten eller hört någon annan som har gjort det. Så då slog det mig att det hade varit roligt att testa.

Men tor ni det räcker med mörten eller ska man ha en lysstav en bit upp på linan för att locka dit fisken?
          Eller kanske något annat hjälpmedel?
          Hur hade ni gjort?

Kommentera

Ursprungligen postat av Peltola Visa inlägg
            Nej jag har frågat runt lite och jag har inte hört någon som vare sig har anglat själv på natten eller hört någon annan som har gjort det. Så då slog det mig att det hade varit roligt att testa.

Men tor ni det räcker med mörten eller ska man ha en lysstav en bit upp på linan för att locka dit fisken?
            Eller kanske något annat hjälpmedel?
            Hur hade ni gjort?

Testa. Kör 50/50 med rena mörtar och de andra med lysstav på tacklet. Se efter vad som funkar bäst efter att ha kört ett gäng pass.

Kommentera

När jag har anglat har vi vart ute en bra stund innan soluppgången. Men ofta händer det ingenting förrän solen går upp. Men det är nog olika vatten till vatten och plats till plats.. Om man har lysstav kanske det går bättre?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Säkert har vattnets klarhet och evt. snötäcke med saken att göra vem gillar att smyga i mörka garderober där man inte ser ett skit tror nog både gös och gädda är i första hand siktjägare men testa så vet du lite mera iaf lycka till
                Fisken äter nog lite vintertid jämfört med varmare vatten skulle tro de väljer absolut bästa möjlighet då de förser sej, i övrigt halvdvala
                Senast ändrad av TAMTAM; 2009-01-20, 16:14.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag och min polare Linus testade det där flera ggr när vi ismetade som små galningar för typ 8 år sen.
                  När vi gjorde det timmarna innan solen gick upp hände ingenting alls, ingen gös eller gädda.
                  När vi lät grejerna sitta i skymningen kunde det bli en helt otrolig huggsexa fram tills det blev kolsvart, bara gös som högg då, gäddan somnade tidigare.
                  Sen ingenting........
                  Min erfarenhet är att fisken somnar rätt hårt på natten på vintern. Gös som gädda.
                  Laken däremot, den är en annan sak att ismeta......
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Gäddfiske på natten?

Har hört om folk som riktar sitt fiske efter stor gädda på natten. Har även läst ett reportage om danskar som endast fiskar nattetid och haft framgång vad gäller gäddor i större kaliber.

Någon som har egen erfarenhet av detta?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 956 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art