Fisketips till Yucatanhalvön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips till Yucatanhalvön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketips till Yucatanhalvön!

Ska till Tulum i mexico med familjen över jul i 16 dagar. Mestadels av min tid kommer spendaras till att fiska, mest från land. Kommer ha med mig ett 7 fot och ett 10 fot spö. Jag undrar om någon har erfarenhet av fisket på Yucatan halvön. Vilka arter kan jag fånga från land, har tänkt mej Baracuda, haj, tonfisk? Är jag helt ute och cyklar isf?

Tipsa gärna om vilka arter och hur jag kan fånga dem, även annat också, helst egna erfarenheter!

Mycket tacksam för hjälp!
    / Hampus.

Ursprungligen postat av Ampys Visa inlägg
    Ska till Tulum i mexico med familjen över jul i 16 dagar. Mestadels av min tid kommer spendaras till att fiska, mest från land. Kommer ha med mig ett 7 fot och ett 10 fot spö. Jag undrar om någon har erfarenhet av fisket på Yucatan halvön. Vilka arter kan jag fånga från land, har tänkt mej Baracuda, haj, tonfisk? Är jag helt ute och cyklar isf?

Tipsa gärna om vilka arter och hur jag kan fånga dem, även annat också, helst egna erfarenheter!

Mycket tacksam för hjälp!
    / Hampus.
    Skall också dit över jul. Inte Tulum men bra nära. Så jag är också nyfiken på att få tips.

Har kollar lite på YouTube. Det fiskas en del Surfcasting och djuphavsfiske. Att åka med en båt verkar kosta ca 1500kr för en dag. Det finns även en del siter om man söker men man får inte så mycket info. På andra sidan, mot Stillahavskusten, fiskas det en del popper ser det ut som.
    Mete framför allt!
    www.Metetorget.com

Kommentera

Tjena.. Va i cancun förra våren och åkte då ut med en båt som de hade precis vid stranden vid vårt hotell.
      Vi va ute i 4 timmar och det va den ända dagen på vår resa som det blåste som vi bokat båten. Typiskt. Men vi fick inte ett hugg. Det kändes som att det va lite mer att lura turister på pengar. Skepparen påstod att det va för det blåste för mycket. Har för mig att det kostade ca 1500kr men det är lätt att pruta med dem.
      Jag ångrar att jag inte tog en riktig big game fiske båt som dem visade på hotellet men den gick loss på 800 dollar för en 8 timmars tur och mina med resenärer tyckte det va för mycket.
      Men lycka till och ni kommer inte bli besvikna på vad Mexico har att erbjuda.
      // Marcus
      http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Jag var ute och trollade när jag var i playa del carmen på yucatanhalvön. Det kostade 1400 och vi var ute runt 5 timmar. Jag han slita upp 4 baracudor varav en på 12 kg och en Trevally kring samma vikt. Trevallyn bjöd på en riktig kamp. Det var absolut värt slantarna. Men som i allt fiske ger ju inte alla dagar utdelning och det är väl samma sak här. Men ett försök är det absoult värt tycker jag!

Funderar på att sticka iväg en månad och flugfiska till havs i nått tropiskt land. Någon som har tips om vart man skall åka om man vill fiska utan dyrt boende och guide under en månads tid?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 374 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art