Ska ut på fredag med 2 kursare, som båda är lite newbies på gäddfiske, i Furusunds skärgård. Då blir det upp till bevis. Av erfarenhet blir fisket sämre allt som allt när man inte ligger på samma nivå i sitt fiske. Men jag räknar ändå kallt med att få både mest och störst gädda. Det återstår alltså att se hur seriös satsningen blir, men en trevlig dag blir det nog hursomhelst.
På lördag tänkte jag guida min käre far till en fin höstgädda av rang. Risken är väl att man är ofin nog att ta den största.
Förväntingarna är alltså högt ställda, nu gäller det bara att leverara.
Får väl se på söndag om det blir VM i bortförklaringar eller en text om stordåd härunder.
edit; ajuste, kanske blir det fiske med polarn på söndag också, vilket skulle sätta pricken över i:et på fiskehelgen!
//K
På lördag tänkte jag guida min käre far till en fin höstgädda av rang. Risken är väl att man är ofin nog att ta den största.
Förväntingarna är alltså högt ställda, nu gäller det bara att leverara.
Får väl se på söndag om det blir VM i bortförklaringar eller en text om stordåd härunder.

edit; ajuste, kanske blir det fiske med polarn på söndag också, vilket skulle sätta pricken över i:et på fiskehelgen!

//K
Kommentera