Inför: Gäddfiske fre å lör. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inför: Gäddfiske fre å lör.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inför: Gäddfiske fre å lör.

Ska ut på fredag med 2 kursare, som båda är lite newbies på gäddfiske, i Furusunds skärgård. Då blir det upp till bevis. Av erfarenhet blir fisket sämre allt som allt när man inte ligger på samma nivå i sitt fiske. Men jag räknar ändå kallt med att få både mest och störst gädda. Det återstår alltså att se hur seriös satsningen blir, men en trevlig dag blir det nog hursomhelst.

På lördag tänkte jag guida min käre far till en fin höstgädda av rang. Risken är väl att man är ofin nog att ta den största.

Förväntingarna är alltså högt ställda, nu gäller det bara att leverara.

Får väl se på söndag om det blir VM i bortförklaringar eller en text om stordåd härunder.

edit; ajuste, kanske blir det fiske med polarn på söndag också, vilket skulle sätta pricken över i:et på fiskehelgen!

//K
    BJ@

Re: Inför: Gäddfiske fre å lör.

Originally posted by cico
    Ska ut på fredag med 2 kursare, som båda är lite newbies på gäddfiske, i Furusunds skärgård. Då blir det upp till bevis. Av erfarenhet blir fisket sämre allt som allt när man inte ligger på samma nivå i sitt fiske. Men jag räknar ändå kallt med att få både mest och störst gädda. Det återstår alltså att se hur seriös satsningen blir, men en trevlig dag blir det nog hursomhelst.

På lördag tänkte jag guida min käre far till en fin höstgädda av rang. Risken är väl att man är ofin nog att ta den största.

Förväntingarna är alltså högt ställda, nu gäller det bara att leverara.

Får väl se på söndag om det blir VM i bortförklaringar eller en text om stordåd härunder.

edit; ajuste, kanske blir det fiske med polarn på söndag också, vilket skulle sätta pricken över i:et på fiskehelgen!

//K
    Väntar redan på ditt nederlag.

Tänk om de tar större fisk än du, får bara inte hända.

Håller tummarna för dig...

SKITFISKE PÅ DIG.
    sigpic

Kommentera

Så var man hemma. Självklart tog man både mest fisk och störst på fredagen allt annat hade varit förkastligt men det var grymt segt fiske igår i blåsten och regnet. Såg mycket fisk nere på 6-7 meter i vikarna, men de var bara framme och nöp försiktigt (för seg med mothuggen, njae inte direkt). Ytvattnet var 6.5 grader på fjärdarna och ner mot 4 i vikarna.

//K
      BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 274 visningar
      1 gilla