Slaktarfestivalen Fryken 2008 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slaktarfestivalen Fryken 2008

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slaktarfestivalen Fryken 2008

Som bekant har ju tävlingen gått av staplen i helgen, och nyfiken på hur tävlingen gått läser man snabbt igenom resultatlistorna. C&R klassens resultat var som vanligt inget större arbete att plöja igenom, kul o se att Everflow och Trashmasta fick några firrar och tog 2aplatsen. Team Badring som huserar här och fått ett par monster i Vänern tog hem förstaplatsen för er som inte hunnit kika än. Grattis!

Sedan går man för skojs gull över till "slaktarklassen" för att se hur många ev. storgäddor som klubbats. Blir aningen förvånad när man ser att Wallins fiske, Äppelbo säkrat 9ondeplatsen med 8640g och fortsätter scrolla neråt i listan och hittar bl.a Skandinaviens Sportfiskecenter.

Är detta det bästa man kan komma med i marknadsföring 2008? Kan ju vara lite småkul att veta när man köper sina prylar vilka som stöder tävlingsslakt.
    Senast ändrad av Flodebanan; 2008-09-22, 23:07.
    sigpic

Sant, man har ju möjlighet att ta ställning till vad man vill göra.

Men de har väl gjort det valet av någon anledning.

Min gissning är att det är prispotten som styr vilken klass man vill vara med i.

Och om det är så så kan man väl tycka att det inte handlar riktigt om sportfiske utan mer om nåt annat.

Men jag som åker till norge och slaktar fisk ser mig ändå som sportfiskare. Min gräns drar jag vid att sälja fisk, aningen snedvridet gissar jag men det passar ju mig.

Och om det då är tokigt att klubba lite gädda i fryken har jag kanske inte rätt tt uttala mig om
    Ola

Kommentera

I år var det fler team än vanligt i cr-klassen vilket var riktigt kul. Detta året var det dessutom flera företag (normark, Attitude etc) som bara sponsrade cr-klassen vilket gjorde att det blev ett riktigt bra prisbord, trots få deltagande jämfört med standardklassen. Med lite tur gör detta att en del av dem som bara tävlar för priserna byter klass till cr nästa år.
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Det satsas ju på att få C&R-klassen större ifrån år till år, något som jag personligen gärna är med och stöder. Jag tycker att det är på tok för dåligt uppslutande av fiskesnackare som vill vara med och förändra. Många som är väldigt snabba att tycka saker. Vore mkt trevligt att se er i C&R-klassen nästa år, både för motståndets skull men också för att visa att det finns andra sätt att se på gäddfisket.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
          Det satsas ju på att få C&R-klassen större ifrån år till år, något som jag personligen gärna är med och stöder. Jag tycker att det är på tok för dåligt uppslutande av fiskesnackare som vill vara med och förändra. Många som är väldigt snabba att tycka saker. Vore mkt trevligt att se er i C&R-klassen nästa år, både för motståndets skull men också för att visa att det finns andra sätt att se på gäddfisket.

word!

Sedan är det nog rätt självklart att ju fler som tar steget över och tar ställning för c&r genererar i sin tur mer intresse för den klassen och därmed fler sponsorer som kan tänkas styra upp med schyssta priser vilket gör klassen mer atraktiv, de gäddfiskare som förespråkar c&r måste nog helt enkelt visa vägen och ta första steget.
          Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

I år hade vi ett prisbord som per startande team var dubbelt så högt som i standardklassen. Prisbordet var värt fyra gånger mer än vad startavgifterma drog in. Borde vara lockande. För att få prisbordet än bättre så behövs fler deltagare.

Kommentera

Visst är det bra att c&r-klassen växer..men om det inte finns någon annat än den som t.ex Värtan Cup...där c&r är obligatorisk...Går liksom utvecklingen lite snabbare..gissar jag ;-)

Kommentera

Hemi: Så man stänger av den vanliga klassen, tappar 100 anmälningar, hela arrangemanget backar å nästintill allt blir skit. Nja, låter som ett lite väl vågat steg.Kul dock att C&R växer, nästan så man överväger att byta klass. Dock hör geggiga sopsäckar känslan till.

Kommentera

Ursprungligen postat av RM Visa inlägg
                  Hemi: Så man stänger av den vanliga klassen, tappar 100 anmälningar, hela arrangemanget backar å nästintill allt blir skit. Nja, låter som ett lite väl vågat steg.Kul dock att C&R växer, nästan så man överväger att byta klass. Dock hör geggiga sopsäckar känslan till.
                  Bara en tanke liksom..och om nu det är prisbordet som lockar så borde väl samma prisbord (eller bättre på sikt kanske) locka även om det bara fanns en c&r-klass? Fö (vet vattnet att det ligger bättre till) är det 99 team anmälda i värtan Cup hitills, förra året deltog 190 team, 550 pers, regeln är bara över 75 cm räknas och enbart c&r..bra tycker jag..Föredömme..i många avseenden fö..

Kommentera

Tror värtan cup har viss fördel av att ligga nära 08land. Misstänker att många som deltar i festivalernas festival är lite småskeptiska till att byta klass, och behöver några år på sig. Men en stegvis förskjutning år till år borde vara möjligt. Nån kan ju komma på nån bra sponsor å övertyga denna å skeppa upp fetaste priset till grabbarna i fryken, det ska npog hjälpa C&r klassen lite på traven

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 373 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art