Läste lite om havöringsfisket i danmark i senaste numret av fiskejournalen. Ngn som har erfarenheter av Havsöringfisket i grannlandet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Bomber Lures Visa inläggLäste lite om havöringsfisket i danmark i senaste numret av fiskejournalen. Ngn som har erfarenheter av Havsöringfisket i grannlandet?
-
Ursprungligen postat av Bomber Lures Visa inläggVart har du varit och fiskat i Danmark?
Guideverksamheten är någorlunda väletablerad runt om i landet och den fungerar, och en guide kan verkligen rekommenderas eftersom just lokala fenomen orsakade av väder kan skapa förhållanden som man som gäst aldrig skulle klura ut på egen hand.
Jag håller Bornholm högst, och jag gör det av fyra orsaker.
1. Lagom stor ö där det alltid finns många riktigt bra fiskeplatser oavsett varifrån det blåser och vilken vindstyrka som råder.
2. Större öringar än runt resten av Danmark, och möjlighet att ta lax från land på vissa ställen på norr när förhållandena är rätt.
3. Väl utbyggd turism och guideverksamhet gör att det är lätt att dra ihop ett gäng eller t.o.m. hänga på ett annat evenemang. Det finns t.o.m. en mycket detaljerad guidebok om öringsfiske runt ön.
Kontakta Sportdres Bornholm (lokala fiskebutiken som känner alla guider och har koll) eller turistbyrån på ön.
Bra täta vadare och varmt under är ett måste, vadarskor med bra sula, gärna med dubbar, likaså, och glöm för höge farao inte en bra vadarstav (ett kvastskaft duger gott, även om Simms pekpinne för 15hundra är värd varenda krona när man halkar runt i brotten med en trekilos silvergris i änden av linan. Räkna med att bada.
Jag glömde väl inte påpeka att multirulle är ett måste.
Kommentera
-
Kanontips UT! Var på Gotland i våras med blandade resultat och försökt en del på västkusten. Mycket smått även om det blev en lite större blänkare på Gotland. Vill utöka vyerna och alla tips är välkomna.
Multirulle....ja jag var nere i blekinge för ett par år sedan och vet vad du pratar om ha ha ha.
Bornholm tål att tänkas på...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 366 visningar
1 gilla