Tips för grov abborre i litet grunt skogsgyl! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips för grov abborre i litet grunt skogsgyl!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips för grov abborre i litet grunt skogsgyl!

Hej jag fiskar en del i ett litet grunt gyl där jag tror det högsta djupet är på 2-3 meter med mörkt vatten som jag vet innehåller stora abborrar på en bra bit över kilot. Men problemet är bara att få på de stora. Någon som har något tips att bidra med för man vill ju gärna spräcka kilosgränsen för abborre! Min farbror tog en på 1,3kg för bara några veckor sedan och jag hade en stor abborre på över kilot för ett litet tag sen men dem är alltid väldigt svårflörtade och hugger nästan alltid nära kanten i anslutning till näckroser så om någon har någon dunderkur att ta til när de är så svårflörtade så lyssnar jag gärna

Alla tips uppskattas

Mete med levande agn. Mörtar på en 15-20cm har funket bra för mig.

Lycka till
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Strand Visa inlägg
      Hej jag fiskar en del i ett litet grunt gyl där jag tror det högsta djupet är på 2-3 meter med mörkt vatten som jag vet innehåller stora abborrar på en bra bit över kilot. Men problemet är bara att få på de stora. Någon som har något tips att bidra med för man vill ju gärna spräcka kilosgränsen för abborre! Min farbror tog en på 1,3kg för bara några veckor sedan och jag hade en stor abborre på över kilot för ett litet tag sen men dem är alltid väldigt svårflörtade och hugger nästan alltid nära kanten i anslutning till näckroser så om någon har någon dunderkur att ta til när de är så svårflörtade så lyssnar jag gärna

Alla tips uppskattas
      Bygg en risvase senare i vinter . Å finns det redan nu några omkullvätna träd i sjön så fiska runt dom.

skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
        Mete med levande agn. Mörtar på en 15-20cm har funket bra för mig.

Lycka till
        Kanske får tillägga att det bara finns abborre i sjön men det kanske bara gör det effektivare då de inte sett mört innan

Kommentera

Kanske får tillägga att det bara finns abborre i sjön men det kanske bara gör det effektivare då de inte sett mört innan
          Abborre funkar som agn, den stösta jag har haft på tog på en flötesmetad abborre i 15cm storleken.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
          http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
          http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Alla tips uppskattas
            Bara borre i sjön? Fan va försiktig med att införa andra arter, fö helt förbjudet utan tillstånd. Skulle definitiv rekommendera levande bete...bombsäker metod för grov borre...men med tanke på att bara borre finns i sjön endast borre från sjön som bete..Jävligt viktigt..Har själv i sjöar konstaterat närmast katastrofer när folk via levande bete (ipyttsade överblivna rudor) inplanterat nya arter som tidigare inte funnits..Kör ENDAST borre!

Kommentera

Mycket bra saker har redan skrivits, inte minst det om att inte tillföra nya arter.

Död rensad makril (se till att alla inälvor är borta) klippt till två långa svansar, monterad på jiggskalle med en liten trekrok på tafs så långt bak det går. Fiska djupt, ungefär som med en vanlig jigg fast med halva hastigheten. Agnet håller för c:a 10 kast eller tills det smäller på en feting.

Funkar inte det, tag en kokt oskalad räka och häng upp den på en tunn trekrok i stl 4 - 6. Kasta med ULgrejor och veva hem saaaakta.
              www.utreel.com

Kommentera

Minivätte funkar säkert bra på gamla abborrar också. Elller varför inte ett Tampongtackel med en krok.
                Senast ändrad av Wreckbender; 2008-09-01, 20:15.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                  Minivätte funkar säkert bra på gamla abborrar också. Elller varför inte ett Tampongtackel med en krok.
                  Så sant, så sant! Och med rätt gegga i är det inte att leka med.
                  www.utreel.com

Kommentera

Asså, tampongtackel funkar bra även för aborre?
                    Trodde det mest var för havsfiske.
                    Gå med i Göteborgs Fiskevänner
                    http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 383 visningar