Björbo forsfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Björbo forsfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Björbo forsfiske.

mors mors !

tänkte dra upp till björbo och pröva på lite forsfiske. har varit där 2 gånger tidigare , en av gångerna fick jag en gädda på 3 kg och andra gången fick jag 3 öringar alla under 35 cm "/ ( Mina 3 första öringar som självklart sattes tbax )
    Alla dessa fiskar tog jag på Myran Agat.

Bara undrar, någon som har något tips om fler drag , platser och fiskesätt ?
    Jag fiskar endast med haspel "
    Läste runt lite och hörde att det var bättre om man tog bort hullingen från kroken eller bara klämde bort den, stämmer det ? visst.. fisken klarar sig säkert bättre , men fastnar verkligen fisken ?

peace ! <3

/MVH

Synd att du inte fiskar med fluga, för då hade Kärringforsen passat bra. Endast flugfiske och no kill där. Bra att du nyper in hullingen. Fastnar gör dem ändå fint ska du se. Djurforsen ligger visserligen inte Björbo men där är det också bara fluga och no kill.

Kommentera

fiska i holjan längst uppe, på översidan av en stor klippudde som går ut, där e riktigt bra, massa harr o fin öring! annnars är hela ganska bra!
      Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

alright , tack för alla tips grabbar !

Jag drog en rekord öring ( min 3:e ) den vägde 1,9 kg .. najjs för att vara nybörjare iaf )
        fick också en massa små harrar , alla fiskar lades tbax i strömmen eftersom nu har de flesta fiskarna rom i sig !

Kommentera

Pröva Myrans Mira nästa gång. Då ska du få se att du kommer få många öringar o harrar
          bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av abouew Visa inlägg
            alright , tack för alla tips grabbar !

Jag drog en rekord öring ( min 3:e ) den vägde 1,9 kg .. najjs för att vara nybörjare iaf )
            fick också en massa små harrar , alla fiskar lades tbax i strömmen eftersom nu har de flesta fiskarna rom i sig !
            Vid vilken fors var du? Hur såg Öringen ut, var den nyintplanterad tro?

Kommentera

Fiskade enbart vid fänforsen , nej .. den va definitivt inte nyplanterad. Det är sjukt mycket vatten i björbo forsen just nu , så man fastnar väldigt lätt . Ifall du ska dit ska du nog ha me dig i alla fall 5 st spinnare.
              Öringen brukar stå ganska långt ut i forsen medans harrarna står runt fötterna på dig längre ner i forsen bland stenarna.

Lycka till !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 370 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art