Jämtland fiskeråd (hjälp!) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jämtland fiskeråd (hjälp!)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jämtland fiskeråd (hjälp!)

Nu är det så här att jag ska upp till jämtland närmare bestämt valsjöbyn i början av augusti, för att fiska(såklart).

Jag skulle mycket gärna vilja få tips av er erfarna fiskare om i princip allt ni kan komma på som kan vara nödvändigt eller bra att veta.

T.ex. Flugval, bra metoder för öring/röding/harr, val av drag, bra fiskevatten, och massa massa annat

Det vore jättekul med så många svar som möjligt

Teach me
    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Flugval vet jag inget om men i dragväg är det blått som gäller.
    Trolling/ro drag i Valsjöbyn är inte dum. Rekordet i umgängeskretsen är en öring på 5,4 kg, tyvärr inte jag. Två ställen värda att besöka är hasslingeåfallet och ansättencanyon inte kanske för fisket men för upplevelsen.
    AE

Kommentera

Man tackar

Jag tackar så mycket för dem tipsen och ville bara berätta att jag redan vart vid ansättencanyon =) Mycket fint =)

Någon mer som har tips?

Som sagt, tacksam för alla svar jag kan få =)

Kommentera

Jag vet att det finns många här som kan saker om just detta område flugval osv.

Snälla =)

Kommentera

ska också dit i början av augusti. ska va där mellan 4:e och 11:e

de flesta vanliga flugor funkar kanon, E-12, black gnat, deep purple, red tag, olika super puppor. olika goldheads. som sagt. de mesta som går på alla andra ställen. rödingen på nacken vid rengs fallet brukar föredra jätte jätte små svarta saker. typ minsta krokstorlek + några varv med bindtråd i princip.

de flesta vatten är riktigt bra fiske i där uppe. finns väl vissa vatten som är större chans för stor öring än andra o det är väl toskströmmen och sträckan mellan valsjön och rengen. sen finns det mycke små trevliga åar och bäckar att bäckmeta i, vissa av åarna kan de va riktigt roligt att gå o fluga med lätt utrustning då man kan få riktigt riktigt mycke fisk. inga jättar men jävligt roligt ändå.

sen ska väl tilläggas att jag inte har varit där så pass sent förr, så jag vet inte hur mycket förutsättningarna ändras på 1 månad. lär väl inte vara nått överflöd av vatten i de små åarna kan jag tro.
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

Kommentera

Man tackar man tackar för dem tipsen =) Ska vara där från den andra till åttonde Augusti så vi kanske ovetande kommer att ses där.

Tänkte berätta att jag var uppe vid valsjöbynområdet förra året också och då nappade det bara öring vid nacken vid rengsfallet =( Men kul ändå=)

Man är ju amatör så jag har än så länge inte fått något stort... men den största låg på 1.1 och den fick jag i valsjön på långedrag med mask

Hade ingen aning om att det fanns chans att få stor öring mellan rengen och valsjön så det tipset blev jag extra glad för

Så tack för allt och syns där

Kommentera

Någon mer vore alltid kul

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
                Nu är det så här att jag ska upp till jämtland närmare bestämt valsjöbyn i början av augusti, för att fiska(såklart).

Jag skulle mycket gärna vilja få tips av er erfarna fiskare om i princip allt ni kan komma på som kan vara nödvändigt eller bra att veta.

T.ex. Flugval, bra metoder för öring/röding/harr, val av drag, bra fiskevatten, och massa massa annat

Det vore jättekul med så många svar som möjligt

Teach me
                en liten silvrig toby är ett måste i alla vatten, då får du mycket fisk med bra medelvikt, har varit mycket i jämtland, o va bland annat där nu i två veckor, nere vid järpen, toby ägde ut allt annat
                Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Tackar

Tack så mycket för det tipset. Självklart åker jag inte upp till jämtland utan minst en Abu Toby =)

Kommentera

Någon mer som har erfarenhet av fisket i Jämtland?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 380 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art