Har nu i fem dagar lokaliserat, mäskat och fiskat efter multe utan resultat, kom hem för 10 minuter sedan helt tokig, jag lokaliserade multarna, ett 10 tal stora fina bitar, smyger mig fram, står på en trappa som går ner i vattnet max två meter ifrån dem, de äter sina alger och annat vaganskit på trappstegen, jag slänger i bröd försiktigt framför dem..... inget händer, slänger i mer bröd.... ha inte skit händer, de fiser inte ens på det, matar i bröd flytande, sjunkande halv sjunkande semisjunkande fan mer sorters bröd än hela jävla Östras. Har upplevt samma sak i fem dagar nu, ge mig ett tips nu, börjar ju drömma om dessa tjockläppade veganer. Ursäkta språket men börjar bli lite frustrerad nu. Tack på förhand, Johan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multejävlar!!!
Collapse
X
-
Haha, ibland är livet hårt mot oss fiskare. Du får testa att agna med lite alger ...
Skämt åsido, hoppas någon ger dig bra tips!C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Madvic Visa inläggsätt alger och annat vaganskit på kroken ?
Kommentera
-
Trådtiteln får mig att asgarva
Jag fiskade ganska mycket multe när min mamma hade sommarhus i Bretagne för ett antal år sen och jag lärde mig ganska snabbt att de bara hugger den sista halvtimmen innan tidvattnet når som lägst.
Och eftersom vi inte har något tidvatten i Sverige så hugger dom aldrig här.
- Gillar 1
Kommentera
-
Kom att tänka på en sak, kanske är lönt att testa att agna med Nori. Dvs algerna man rullar in sushi i. Mina saltvattensfiskar blir som galna när man matar med detC&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Kör du med haspelrulle? Helt fel i så fall då dom föredrar fiskare med multerulleC&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
Fiska med levande bröd!
Den var bra... det jag menar är att du flugfiskar (rycker lätt) med halvsjunkande bröd mitt framför nosen på dem. Vid mitt första pass nånsin (en vecka sen) körde jag denna taktik eftersom bröd på ytan inte lockade nån multe att stiga.
Då hade jag 5 napp under knappa 1,5 timmar. Dock lyckades jag inte kroka någon eftersom de spottade blixtsnabbt. Intresse visade de dock. Det berodde på brödets rörelse. Spottandet kunde bero på smak eller konsistens.
Rapportera in resultat! Jag ska också ha upp minst ett reg i år!sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
igår, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 181 visningar
1 gilla
|