Hur dum får man vara? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur dum får man vara?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur dum får man vara?

Åkte ut igår på en snabbtur , ett par timmar efter jobbet. Tog med spöt och fiske väskan. Åkte in i en vik på ca 1m djup. Som jag vet håller endel skapliga gäddor .Efter ca 10 min fisk kommer det en madame och klipper piggen.Efter många om och men så fick jag tag i henne med lippgripen.Fram med vågen tror jag .Den riktiga plockade jag ju ur väskan.Allt
    jag har med är en gammal fjädervåg med enbart kg markering .Den visar mellan 11-12 kg.Inget måttband OCH FAN INGEN KAMERA.Funderade först på att knacka henne men hon åkte allt tillbaka . Så nu har man ett nytt pers som inte kan verifieras med varken exakt längd eller vikt och FAN INGET KORT.Skjut mig

hahahah....

Så är det alltid, glömmer man vågen eller liknande brukar man ha "rysarfiske". När man egentligen inte vill det just då......

Grattis till nytt PB och credd till att du släppte tillbaka damen. Du kan väl säga att ditt pb är ca: 11,5 då!
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Ha ha ha ha, ta kontakt med försvaret. Dom behöver måltavlor. Ödets ironi..... Lider med dig.

Kommentera

Jag vet hur det känns. Mitt pers kom upp under ensamfiske (skulle ju bara ut ett par timmar), eftersom jag fått min 25kg samson stulen tillsammans med min båt tidigare hade jag bara en 10kgs, vilket den bottnade lätt. Fram med kameran som var riggad till självutlösning - error404 inget cf kort!!!! MADDAFAKKA, Det fick bli en mobilbild med måttbandet som referens 108cm och 10+ med riktigt bred rygg och ordentligt bukstinn, den vägde säkert runt 11kg.
        Numera dubbelkollar jag innan jag drar iväg, och fiskar sällan ensam i vatten med storfiskpotential.

Kommentera

Ett tips på vägen, ha alltid ett par engångskameror i olika väskor. Man vet aldrig när det händer...
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

ett par jack i relingen eller ett lämpligt vasstrå så har du längden iaf...

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

jag tror på dig

Kommentera

In på ICA och kontrollera vågen mot en krönt så ser du vad fisken vägde, hur enkelt som helst forutsatt att deras vågar går över 10kg, har bara kalibrerar 5kgs SS änsålänge.
                sigpic

Kommentera

Det som är ännu sjukare är att jag absolut inte kan åka och fiska utan Kamera + extra batteri, 2 vågar, måttband, avkrokningsmatta och vågsäck.
                  Blir ju ett jädra meck så fort man ska ut, annat var det när man tog sitt spö med 2 vobblers och bara njöt en timme i sommarsolens sista strålar.....a va fan skriver jag, hardcore ska det vara.

Grattis till fin gädda.
                  www.stampelures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 370 visningar
                  1 gilla