Billiga custombeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga custombeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billiga custombeten

Tänkte bara kolla om det finns något intresse här för att köpa custombeten (både jerkbaits och vobblers). Det som är speciellt med dessa är att kunden kan bestämma både färg och form på betet. Priset kommer vara ungefär samma som för en Buster Jerk, så varför inte prova med något nytt? För mer info kan Ni kolla: www.custombaits.se

Edit: Se sista inlägget, sidan är nu uppdaterad
    Senast ändrad av Silurus; 2009-01-01, 13:13.
    www.custombaits.se

Kul projekt!

Låter helt klart intressant, men jag har svårt att tro att det kommer gå runt med dessa låga priser. Men för konsumenterna är det ju positivt och även ett mycket bra sätt för folk att få upp ögonen för er, så ni kan på lite längre sikt öka marginalerna och på så vis ge er mer pengar på fickan.

Får se om jag slänger in en beställning, men det skulle vara skönt med några färdiga "mallar" så man slipper sitta och designa formen och färgerna helt själv. Tror inte alla har tid/ork med det även fast det är kul.

Lycka till med projektet.

Edit: Såg nu på er sida att ni kommer ha Coustombaits egna serie, så det är bra.
    Hur blir det med viktningen på beterna? Om jag skickar in ett förslag på en form, kommer ni bedömma hu man på bästa sätt ska få en intressant gång på betet, och sen köra på det? Utgår från att det innebär en massa tester för att få rätt gång.
    Kommer det gå att få ge önskemål om hur gången skall vara?

Låter som ett tidskrävande projekt, som jag antar att ni inte har som målsättning att bli stenrika på, för det tror jag inte kommer gå. Inte när beterna ska vara unika och för dessa låga priser.

Som du kanske förstår så är jag inte 100 på att denna idé inte kommer vara speciellt långvarig, inte som den är utformad i dagens läge. Om ni inte gillar att göra beten för välgörenhet vilket det nästan är om man ser till priset på materialkostnader (inte jättekoll på vad det kostar), nedlagda timmar (även här är jag inte säker på hur lång tid det tar att göra ett bete).

Inget personligt, det hoppas jag du förstår, men jag hoppas det kommer fungera och att ni även känar lite på det. Skulle vara jättekul att beställa egendesignade beten för samma pris som en buster. Det är ett lätt val vilket man väljer.
    Senast ändrad av ElJohan; 2008-05-18, 21:48.

Kommentera

Kul!

Kul och bra! Jag kan hålla med föregående talare vad gäller det ekonomiska, men jag tycker att det är fantastiskt bra! Gör ni grejerna själva eller lägger ni ut arbetet?

Tyvärr så fiskar jag inte med jerkbait men det kan kanske bli några mindre ytgående beten till abborrsäsongen. Nu är det bara fram med skissblocket, paint (det bästa(!) bildbehandlingsprogrammet) och kreativiteten. Vem vill inte dra fisk med egendesignade beten!?

Kommentera

Kul att ni gillade iden. Tanken var att detta skulle bli ett roligt projekt för mig, jag är själv intresserad av betestillverkning. Målet för mig är att ha låga priser och högkvalitativa beten. Jag tjänar väldigt lite på det här, men det vitkigaste för mig är inte pengar, det är att ha nöjda kunder.
        För att svara på några frågor. Vi kommer att vikta betena utifrån tidigare erfarenheter (ett hundratal beten) och välja det som vi anser vara bäst. Om Du har förslag på önskad gång kan vi säkert ordna det, men det kan bli lite svårare. Betena görs av en proffesionell betestillverkare.
        Det är ändå en oöverträfflig känsla att få fisk på ett egendesignat bete.
        www.custombaits.se

Kommentera

För Er som är intresserade: nu är sidan uppdaterad med en mall som underlättar beställningen och nu får man även en trevlig rabatt, 10 % på alla beten, billigare än så blir det inte, så nu är det dags att börja rita beten.
          www.custombaits.se

Kommentera

Japp, det borde kunna fixas. Maila till custombait@gmail.com så ordnar vi det.
            www.custombaits.se

Kommentera

T.o.m propellerbeten är möjliga, fast det satt långt inne...
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
                Kul projekt!

Låter helt klart intressant, men jag har svårt att tro att det kommer gå runt med dessa låga priser. Men för konsumenterna är det ju positivt och även ett mycket bra sätt för folk att få upp ögonen för er, så ni kan på lite längre sikt öka marginalerna och på så vis ge er mer pengar på fickan.

Får se om jag slänger in en beställning, men det skulle vara skönt med några färdiga "mallar" så man slipper sitta och designa formen och färgerna helt själv. Tror inte alla har tid/ork med det även fast det är kul.

Lycka till med projektet.

Edit: Såg nu på er sida att ni kommer ha Coustombaits egna serie, så det är bra.
                Hur blir det med viktningen på beterna? Om jag skickar in ett förslag på en form, kommer ni bedömma hu man på bästa sätt ska få en intressant gång på betet, och sen köra på det? Utgår från att det innebär en massa tester för att få rätt gång.
                Kommer det gå att få ge önskemål om hur gången skall vara?

Låter som ett tidskrävande projekt, som jag antar att ni inte har som målsättning att bli stenrika på, för det tror jag inte kommer gå. Inte när beterna ska vara unika och för dessa låga priser.

Som du kanske förstår så är jag inte 100 på att denna idé inte kommer vara speciellt långvarig, inte som den är utformad i dagens läge. Om ni inte gillar att göra beten för välgörenhet vilket det nästan är om man ser till priset på materialkostnader (inte jättekoll på vad det kostar), nedlagda timmar (även här är jag inte säker på hur lång tid det tar att göra ett bete).

Inget personligt, det hoppas jag du förstår, men jag hoppas det kommer fungera och att ni även känar lite på det. Skulle vara jättekul att beställa egendesignade beten för samma pris som en buster. Det är ett lätt val vilket man väljer.
                Gaylures i Finland tjänar pengar på sina beten, törs inte tala om vad jag betalade för min...
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Var de billigare eller dyrare? :P Jag är inte direkt ute efter att tjäna pengar, tycker mest att det här är en kul grej.
                  www.custombaits.se

Kommentera

Nu är sidan äntligen uppdaterad Många nyheter finns på sidan en del av era tips har blivit verklighet. Ett galleri med en del beten som kunder beställt, Custombaits egna serie och nu kan man även beställa direkt via hemsidan. Har även hunnit byta tillverkare som ska göra ännu bättre beten, betena från honom ska bli klara om 1-2 veckor. Måste säga att arbetet med Custombaits varit väldigt tidskrävande, men extremt roligt för mig. Väldigt kul att se ett bete från mall till verklighet. Har ni några tips eller frågor, tveka inte, skicka ett mail till custombait@gmail.com eller PM:a mig. Vill ännu en gång påpeka att jag inte gör detta för pengarna, detta är min hobby, och det kan ni se på de låga priserna. Skitfiske
                    www.custombaits.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 369 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art