Var nere vid sjön för cs 20 minuter sen. Stog från land och kastade med skeddrag. Sjön låg blank i varmt solsken. tittade åt vänster och får se nått jag aldrig sett förut. Från vasskanten ca 10-15 meter vänster om mig kommer det något precis under ytan o åker i en jädrans fart rakt över sjön där den svänger o sen försvinner. under viss bitar av vägen den simmade såg man ankvingar flaxade som en galning. där den stannade kom inget upp, varken fågel eller fisk. där den hade simmat kom det en massa fjädrar flytande. Vad tusan va detta? Såg ut som en torped för det blev sån där v formade vågor efter den. rakt över hela sjön. som en båt ungeför fast under ytan. konstiga är om det var en fågel att den aldrig kom upp till ytan igen, kollade en bra stund efter nån fågel som kom upp men såg ingen. Oxå lite konstigt att den simmade spikrakt och gjorde en sväng först på andra sidan sjön.
I många år har ryktet om gammelgäddan funnits i denna sjön. och enligt ryktet ska gäddan vara i massiv storlek. Själv har jag sett änder bli gäddmat i sjön av stora gäddor...även fångade jag en brax för ett antal år sen och under invevningen tog det tvärstopp. slutade me att jag fick upp en stendöd söndrig brax.
men Gammelgäddan har jag aldrig trott på. kanske dags nu efter vad jag såg?
I många år har ryktet om gammelgäddan funnits i denna sjön. och enligt ryktet ska gäddan vara i massiv storlek. Själv har jag sett änder bli gäddmat i sjön av stora gäddor...även fångade jag en brax för ett antal år sen och under invevningen tog det tvärstopp. slutade me att jag fick upp en stendöd söndrig brax.
men Gammelgäddan har jag aldrig trott på. kanske dags nu efter vad jag såg?