Nätbeslag väddö kanal - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätbeslag väddö kanal

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nätbeslag väddö kanal

Jag vill dela med mig om informationen att idag tog Kbv 450m nät i beslag i väddö kanal. Det är en riktigt bra insats för fisket för oss alla och för vetskap kan ni sportfiskare veta att Kbv gärna tar emot tips på omärkta nät så dom kan ta dom i beslag.

Mycket bra!
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Fick höra senare under kvällen att en annan enhet inom kbv tog 350m i södra skärgården så dom tog alltså 800m nät i beslag igår. Jag pratade med dom som tog 450m och dom hade återutsatt ett antal borrar och någon gädda och gös och flertal aspar som fick simma vidare istället för att hamna hos någon svartfiskare .

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
        Fick höra senare under kvällen att en annan enhet inom kbv tog 350m i södra skärgården så dom tog alltså 800m nät i beslag igår. Jag pratade med dom som tog 450m och dom hade återutsatt ett antal borrar och någon gädda och gös och flertal aspar som fick simma vidare istället för att hamna hos någon svartfiskare .
        Väldigt kul att höra !

Kommentera

Bra jobbat!
          http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Mycket trevliga killar kustbevakningen, va ute för en månad sen runt strängnäs då kom dom upp och började prata och gav ett väldigt bra intryck.
            Ha gärna med er tel nr när ni är ute så ni kan ringa på stuts, kontrollera märkningen på näten osv om alla gör en sådan insats så kommer 1000-tals olagliga nät att försvinna per år. Många bäckar små...

Ledningscentral (dygnet runt) tel 08-789 79 94 region ost
            pripps blå -en klass för sej

Kommentera

och för vetskap kan ni sportfiskare veta att Kbv gärna tar emot tips på omärkta nät så dom kan ta dom i beslag.
              Skulle aldrig ringa om jag såg att svensson missat att skriva på vakarn,
              Det är för fan en hel vetenskap idag att märka nät ( även för Fritids fiskare !! )
              blaah

Kommentera

Går det asp i väddökanal???

Kommentera

Ursprungligen postat av pripps blå Visa inlägg
                  Mycket trevliga killar kustbevakningen, va ute för en månad sen runt strängnäs då kom dom upp och började prata och gav ett väldigt bra intryck.
                  Ha gärna med er tel nr när ni är ute så ni kan ringa på stuts, kontrollera märkningen på näten osv om alla gör en sådan insats så kommer 1000-tals olagliga nät att försvinna per år. Många bäckar små...

Ledningscentral (dygnet runt) tel 08-789 79 94 region ost
                  Det är ju ni sportfiskare som är ute ofta som kan hjälpa till att rapportera in omärkta nät och som prips blå säger många bäckar små. Dom har kollat fredningsområden under helgen och har trevligt nog inga rapporter om sportfiskare som brutit mot fredningarna , vilket inte var fallet ifjol under gäddfredningen. Förra året togs 4 stycken olika båtar för överträdelser varav tråkigt nog var två båtar med sportfiskeguider.

Kommentera

RJTKF89, om det nu är så jobbigt att märka dina nät.
                    Då är väl dags att lägga ner.
                    Och bli en sportfiskare.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 379 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art