Sitter här och funderar på om man kunde spara lite pengar och fixa 3 egna spöhållare, jag hade tänkt mig att ha 3st, två på sidorna och en därbak för lätt transport i båten och lite enklare trolling. Det är ingen avancerad båt den är väl ca 3m lång och 1.20 bred, en vanlig plastbåt med andra ord, med dubbla skrov kanske jag ska tillägga. Min ide var att ta järnrör och fästa i en plåtbricka som man kan borra fast kanske, eller vad tror ni? Kom med förslag
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Göra egna spöhållare?
Collapse
X
-
40mm VP rör dvs elektrikerrör i lagom längd samt två plastklämmor i rätt dim från båttillbehörs firman funkar på plana ytor ena klämman längst ner med en lång m4 skruv rätt igenom för spöstopp använd muttrar inuti som stoppmuttrar och dra åt andra klämman högre upp borra hål i de övre ändarna och naja ihop dem med rostfri tråd hade ett par sådana sittande i motorbrunnen i minst 15år aldrig ett problem riktig lågbudgetI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inläggSitter här och funderar på om man kunde spara lite pengar och fixa 3 egna spöhållare, jag hade tänkt mig att ha 3st, två på sidorna och en därbak för lätt transport i båten och lite enklare trolling. Det är ingen avancerad båt den är väl ca 3m lång och 1.20 bred, en vanlig plastbåt med andra ord, med dubbla skrov kanske jag ska tillägga. Min ide var att ta järnrör och fästa i en plåtbricka som man kan borra fast kanske, eller vad tror ni? Kom med förslag
Men för kombianvändning så kolla på dem som butikerna säljer som kan vridas och justeras i olika lägen, brukar finnas 3 pack för några hundringar och då är det fästen och allt med för såna lönar det sig inte att göra själv.
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inläggSitter här och funderar på om man kunde spara lite pengar och fixa 3 egna spöhållare, jag hade tänkt mig att ha 3st, två på sidorna och en därbak för lätt transport i båten och lite enklare trolling. Det är ingen avancerad båt den är väl ca 3m lång och 1.20 bred, en vanlig plastbåt med andra ord, med dubbla skrov kanske jag ska tillägga. Min ide var att ta järnrör och fästa i en plåtbricka som man kan borra fast kanske, eller vad tror ni? Kom med förslag
Finns en billig variant på Clas Ohlsson som man fäster i båtyens årtullar funkar kanon .
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 379 visningar
1 gilla