Göra egna spöhållare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göra egna spöhållare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göra egna spöhållare?

Sitter här och funderar på om man kunde spara lite pengar och fixa 3 egna spöhållare, jag hade tänkt mig att ha 3st, två på sidorna och en därbak för lätt transport i båten och lite enklare trolling. Det är ingen avancerad båt den är väl ca 3m lång och 1.20 bred, en vanlig plastbåt med andra ord, med dubbla skrov kanske jag ska tillägga. Min ide var att ta järnrör och fästa i en plåtbricka som man kan borra fast kanske, eller vad tror ni? Kom med förslag

40mm VP rör dvs elektrikerrör i lagom längd samt två plastklämmor i rätt dim från båttillbehörs firman funkar på plana ytor ena klämman längst ner med en lång m4 skruv rätt igenom för spöstopp använd muttrar inuti som stoppmuttrar och dra åt andra klämman högre upp borra hål i de övre ändarna och naja ihop dem med rostfri tråd hade ett par sådana sittande i motorbrunnen i minst 15år aldrig ett problem riktig lågbudget
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
      Sitter här och funderar på om man kunde spara lite pengar och fixa 3 egna spöhållare, jag hade tänkt mig att ha 3st, två på sidorna och en därbak för lätt transport i båten och lite enklare trolling. Det är ingen avancerad båt den är väl ca 3m lång och 1.20 bred, en vanlig plastbåt med andra ord, med dubbla skrov kanske jag ska tillägga. Min ide var att ta järnrör och fästa i en plåtbricka som man kan borra fast kanske, eller vad tror ni? Kom med förslag
      Ska dem användas som både transport och lite trolling så är det bra om dem är justerbara, och det är inte så lätt att ordna själv, däremot renodlade transporthållare gör Du enkelt av vanliga plaströr i lämplig dim som Du köper på byggvaruhuset, borr hål rakt igenom och sen förstora det ena hålet så att Du kan skruva fast genom det och en urfällning för rullfoten så inte spöt vrider sig kostar några tior på sin höjd.

Men för kombianvändning så kolla på dem som butikerna säljer som kan vridas och justeras i olika lägen, brukar finnas 3 pack för några hundringar och då är det fästen och allt med för såna lönar det sig inte att göra själv.

Kommentera

Några bilder på hur jag har gjort mina spöhållare på mina båtar. Ett tips är att göra en stop längst ner i hållaren så nöter den inte på rullarna
        Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg

Finns en billig variant på Clas Ohlsson som man fäster i båtyens årtullar funkar kanon .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 379 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art