höstfiske efter regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

höstfiske efter regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• höstfiske efter regnbåge

Tänkte fiska lite regnbåge i helgen. Några bra höstknep?
    Angående diskussionen om alkohol, säger jag bara, fiske en sommarnatt när midnatsolen ligger på, storlomen ger ifrån sig sitt mystiska läte på andra sidan sjön, en brasa är tänd, är jag utan öl då, då blir fisket mindre roligt..

Re: höstfiske efter regnbåge

Originally posted by stefan
    Angående diskussionen om alkohol, säger jag bara, fiske en sommarnatt när midnatsolen ligger på, storlomen ger ifrån sig sitt mystiska läte på andra sidan sjön, en brasa är tänd, är jag utan öl då, då blir fisket mindre roligt..
    Små rapala, crocc skeddrag, lillöring, vibrax spinnare mm!

Några speciella knep vet jag inte!
    Regnbågen kan vara riktigt klurig ibland!

Skall själv ut och fiska regnbåge i morgon!
    Hoppas att du får dem riktigt stora! Glöm inte att ta med en pilsner...

Kommentera

Re: höstfiske efter regnbåge

Skit i att kasta plåt i vattnet när Du ska drilla ädelfisk!
      Spinna regnbåge i all ära, men att stå i en höst tjärn i lappmarken när solen är på uppgång och det enda Du hör är som sagt Lommens klagan och svischet från fluglinan, en och annan vak ifrån myggnappande regnbågar/öringar måste nog vara det mest fantastiska en regnbågsfiskare kan vara med om !
      Så gå ner till Berras på Valhallavägen och inhandla snarast 1st
      Loop blackline för nybörjare ca 1500sek (allt ingår utom flugor och nymfer) och ge dig av! Känslan kan inte beskrivas (allra helst om Du bundit flugan själv). Brrrr jag får både ståpitt och gåshud!

Ps En gammeldansk i flugvästfickan är aldrig fel!
      Nåja! Fernet branca går oxå!

Kommentera

Att gå till Berras kan bli lite långt då jag bor i Östersund, angående fluspö så kan jag behöva ett nytt, är det billigt och bra på Berras? I så fall kanske det blir ett besök där nästa gång jag är i Stockholm.
        Men åter igen till regnbågsfiske, vad för slags flugor skall jag ha, eller är det streamers som gäller eller kanske nymfer???

Kommentera

Prova gärna ngn muddler eller streamer som du hämtar hem lite ryckigt eller ganska snabbt. Lite gult inslag tycker jag fungerar bra men det kan variera.
          Clint

Kommentera

Att gå till Berras kan bli lite långt då jag bor i Östersund, angående fluspö så kan jag behöva ett nytt, är det billigt och bra på Berras? I så fall kanske det blir ett besök där nästa gång jag är i Stockholm.
            Men åter igen till regnbågsfiske, vad för slags flugor skall jag ha, eller är det streamers som gäller eller kanske nymfer???
            Det går ju alltid att beställa från Berras, de har en katalog med relativt stort sortiment som du ka beställa från deras hemsida, sedan kan du sitta i lugn och ro hemma och kolla. Nackdelen som kan vara stor är att du inte kan provkasta, såvida inte en affär i närheten har samma modell, men då kanske spöt köps där också.
            sigpic

Kommentera

Zonker

Du kan testa att köra med en Zonker, gärna vit eller orange, eller annan ettrigg färg

på tal om alkohols frågan så e jag tyvärr mindre än 18 o kan inte svara =)
              Bifogade filer

Kommentera

fluga är skitkul, men nåt annat skitbra är mete med mask eller räka, en del gillar powerbait, men jag tycker att det är överreklamerat. det bästa på höst, vår och vinter är räka, på sommaren kan mask vara lite bättre... Jag brukar använda mitt vanliga 6fots 2-12 spö med en agenda ul och 0.10 powerpro, med ca 0.5 m nylon (ca 0.25) närmast kroken. Man kommer inte ut så långt med ett 6fotsspö, men det räcker...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 019 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art