Förvaring av fiskeprylar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring av fiskeprylar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förvaring av fiskeprylar?

Jag tar tacksam emot lite tips kring förvaring av fiskeutrustning.
    Har givetvis begränsat med utrymme och nu står det fiskesaker i nästan varenda hörn...

Kanske har någon kommit på någon riktigt bra lösning för vissa utrustningsdetaljer som jerkbaits, lådor, spön etc., allt är välkommet vare sig det gäller prylar till mete, spinn eller jerk...

Annars går det bra att bara ge förslag på möjliga lösningar, en sak är säker; så här kan det inte fortsätta...

Tack på förhand.
    Senast ändrad av grindpalm; 2007-11-27, 17:03.
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Tycker damerna du släpar hem att det är lite konstigt alltså.. För du själv bryr dig väl inte??

Jadu, det bästa är att ha ett helt rum dedikerat till fiskesaker. Jag har inte förmånen att ha det, men halva förrådet i källaren fungerar utmärkt. Då slipper man även lukten i lägenheten..

Kommentera

Ikea?

Ta nån av de högsta garderoberna från IKEA (så höga karpspön får plats) - helst begagnad för prisets skull. De har ju olika typer av hyllor man kan köpa till - räkna med att få såga lite själv så du kan göra lite customlösningar. Jag ska själv dedikera en sån garderob åt mina prylar så fort den blir ledig (läs - när jag köper villa).

Källarförråd... aja baja! Tjuvar är ju inte långt borta. En stinkande håv är kanske inte så stöldbegärlig så den kan du ha där! Likaså partiklar som jäser... håller tjuvarna borta!
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Häng upp spöna i taket med hemgjorda hållare, använd brädor/plank i lämplig längd beroende på antal spön vänd spöna korsvis så får Du plats med flera på samma utrymme.

Borra hål för handtaget i den ena plankan och gör en urfällning i form av ett uppochnervänt J sen samma sak men tvärsom för nästa spö och sen bara köra vidare, spöna hänger bra med rullen monterad och klara för användning men ur vägen.

Inte lätt att förklara i text men hoppas Du förstår hur jag menar iaf

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Ta nån av de högsta garderoberna från IKEA (så höga karpspön får plats) - helst begagnad för prisets skull. De har ju olika typer av hyllor man kan köpa till - räkna med att få såga lite själv så du kan göra lite customlösningar. Jag ska själv dedikera en sån garderob åt mina prylar så fort den blir ledig (läs - när jag köper villa).

Källarförråd... aja baja! Tjuvar är ju inte långt borta. En stinkande håv är kanske inte så stöldbegärlig så den kan du ha där! Likaså partiklar som jäser... håller tjuvarna borta!
          Tack för förslagen!

...men har redan HELA källaren full, plus de flesta garderoberna. Grabben och jag har bara varsin klädgarderob... ändå står det saker överallt

Men man kanske skulle hänga alla spinn- och jerkbeten på väggen och fixa fler vägghyllor för småprylarna...

Fler förslag tack!
          Senast ändrad av grindpalm; 2007-11-27, 17:43.
          Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
            Tack för förslagen!

...men har redan HELA källaren full, plus de flesta garderoberna. Grabben och jag har bara varsin klädgarderob... ändå står det saker överallt

Men man kanske skulle hänga alla spinn- och jerkbeten på väggen och fixa fler vägghyllor för småprylarna...

Fler förslag tack!
            ett förslag är att du kanske skulle fixa större boende
            Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Garderober är bra för att förvara saker som rullar etc i. Beten har jag i lådor (Plano och Flambeau) samt ett par boxar för de minsta prylarna. Får plats i garderoben det med. En Maximizer för jerkbetena. Spöna har jag i en alkov mellan garderob och vägg. Alltihopa får plats i mitt lilla hobbyrum utan problem. Riggade spön är ett problem i dagsläget, måste försöka få tag på några spöställ för dessa.

Kanske gå igenom prylarna och ordna upp det hela samt sälja av det ni inte använder

Kommentera

Om påståendet ”Den som har mest prylar när han dör vinner!” gäller befinner du dig i en nära-döden-upplevelse!

Min lägenhet har i original endast 3 garderober och en klädkammare. I den ena garderoben ställde jag spöna och ett antal plastbackar med lösa pryttlar och uttjänta beten.
                I den andra står håvar, beteshinkar, näverkonten och mindre väskor. På en hylla ligger oformliga ting som vadarbrallor och skorna till dem. Klädkammaren härbärgerar fiskekläder, tält, sovsäck och de fullpackade väskorna för fjällfisket.
                Garderoben i hallen håller ett antal gympadojor och stövlar. Där ställer jag även in besökare. Har de vistats en stund inne i de voodoo-ångorna vet de ändå inte var de är.
                Sen köpte jag sex garderober med hyllor för rullar, övriga fisketillbehör som fiskeböcker och voodo-strumpor. Förrådet innehåller ännu så länge diverse tomluft eftersom isborren, pimpellådan och kräftburarna inte upptar hela volymen men det finns då å andra sidan möjlighet att ytterligare utveckla verksamheten ...

Så i ditt fall, börja med att hiva ut sånt du inte behöver typ soffor, soffliggare, fåtöljer, bokhyllor, pelargonior och skrymmande högtalare! Gnäll inte! Du vet att man måste offra lite för konsten också och här handlar det om en verkligt god sak!
                Voila! Nu har du friställt ytor som kan disponeras för fiskekontainers.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

delar ditt problem, jag o farsan har fiskesaker överallt, i köket, sovrummen, i hallen, i vardagsrummet och massa fisketidningar på dass. Försöker stuva undan i alla lådor precis överallt, o alla garderober. Finns bara en lösning, köpa större där tjejen får ha klädkammare o man själv en fiskekammare:P sälja fiskesakerna är inget alternativ

Kommentera

De korta spöna åker in i en väl vald garderob, de längre spöna hänger jag på väggen med rullarna på, och de rullar som blir över hamnar i vitrinen tillsammans med glas mm. Lådor med beten är aldrig i vägen så de kan placeras var som helst, håvarna ligger på en hylla som prydnad, men de används så gott som aldrig ändå.

Annars kan du göra som många här på FS gör att döma av utrustingsbilderna, lägg prylarna i sängen. Tänk att vakna för att bara ta prylarna och gå ut och fiska.
                    www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 296 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art