Fiskande tjejer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskande tjejer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

tjejer e faktiskt väldigt trevliga att fiska, med paratar kanske inte bara om fiske utan också annat, kan ta de lungt (hmmsyftar på annika, me hennes coola rökpauser som brukar vara typ hela passet ....)
    också kul att lära ut och hjälpa och så, eller va säger ni. ?
    [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

hmm.. läs vad ni själva skriver så blir ni nog inte så förvånade över att fler tjejer inte skriver. nä, men den största anledningen till att tjejer inte fiskar är nog ni killar.. seriöst, att ha en kille som försöker impa på en helatiden blir lite jobbigt. då kan man dessutom inte vara bättre än killen för då blir han sur och om man gör misstag (som man gör som nybörjare) suckar killen djupt. Därimot har mina tjejkompisar trivts aldeles utmärkt med min pappa som lärare (tålmodig och behöver inte impas på) och med mig brevid.
      Själv tillhör jag då den "hjärntvättade" skaran som följt med pappa sedan jag var liten. och ni.. jag är urusel på smink.

Kommentera

haha, tezz.
        Du har delvis rätt.
        Men du får väl se att det ligger ganska mycket sarkasm i ovanstående inlägg
        Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Heja Tezz, du valde rätt dag att koppla upp dig. Du rör om i grytan på en gång. Härligt

PS.
          Hittade ett nytt grund idag. 2 g och massa a på ul. Vi åker dit när du kommer upp nästa gång.
          DS.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

(Tezz skrev)"att ha en kille som försöker impa på en helatiden blir lite jobbigt."

Vem har tid att försöka impa på nån när man fiskar..jag har fullt upp med att kasta o veva o dricka kaffe..skulle jag försöka impa samtidigt skulle det ju bli kaos..så många saker samtidigt går ju inte...

Ralf:grattis till nya grundfyndet!
            "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
            Länka till min är helt ok.

Kommentera

Originally posted by Cad
              (Tezz skrev)"att ha en kille som försöker impa på en helatiden blir lite jobbigt."

Vem har tid att försöka impa på nån när man fiskar..jag har fullt upp med att kasta o veva o dricka kaffe..skulle jag försöka impa samtidigt skulle det ju bli kaos..så många saker samtidigt går ju inte...

Ralf:grattis till nya grundfyndet!
              Det stämmer också.
              Sen är jag lite fundersam om det verkligen är så att killar ska impa vid fiske.

Jag har aldrig märkt att mentaliteten är så vid fiske.

Det är väl snarare att någon står och varvar med en sportbil som den mentaliteten kommer in.
              Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

hmmm Feminist javvist, men de e faktiskt tjejerna och inte killarna som har gjort fiske till en "killsport", me tanke på att de e ju ofta ni som inte är intresserade eller vill lära sej .... ps, impa på tjejer va e de för skitsnack, ska man impa på en tjej, drar man inte och fiskar, då drar man henne på sin båge till en fin resturang eller kollar på film och kör hela myskväll shitet... Mvh öhh,, me
                [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

håller me cribba! man impar inte på tjejer genom att fiska. fhar varit ut me tjejen på fiske nu. gick inte riktigt som planerat. hon krokade o drillade brax men sen tyckte hon dom var äckliga så hon vägrade röra dom. en massa trassel vart det oxå under passet så impad.. nä!
                  Bajen forever!

Kommentera

oki, ni är väl kanske undantagen som bekräftar regeln då.. annars brukar det väl vara så att om man vill impa på någon så tar men med denne på vad man gör bäst? Jag märker ofta att om jag säger att jag fiskar så hajjar killarn till, typ, "va? kan du göra det.. oj.." när de väl fattar att jag inte talar om att sitta med ett litet metspö i ån. känner sig nästan som ett freak ibland..

Pappa> Kanon, jag lovar att vara på hugget... inte ens åska ska stoppa oss..

Kommentera

Ganska lustigt, när jag jobbade på en turbåt förra sommaren så var det inte alltför sällan som grabbar tog med sig sina flickvänner ut för att fiska. De stod och demonstrerade precis hur de skulle fiska, de påtalade gång på gång hur flickvännen skulle göra, ryckte och slet i deras spön. Det komiska var att i de flesta fallen drog flickvännen i sällskapet mest fisk, allt eftersom tiden gick blev pojkvännerna allt mer frustrerade, började klaga på vår utrustning, vädret m.m.

Riktigt kul var det att reta dessa frustrerade pojkar med diverse "väl valda" kommentarer.

Helt klart är det att kvinnor fiskar lika bra som män, bara det att de inte på samma sätt från unga år blir uppfostrade med fiske, eller?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 077 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art