Kängor, Meindl Islan Pro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kängor, Meindl Islan Pro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kängor, Meindl Islan Pro

Hej!

Tänkte jag skulle köpa ett par Meindl Island Pro. Det billigaste priset jag hittade på nätet var www.recon.se

Är det något man bör tänka på vid köp av denna känga? Rekomenderar ni något annat?

Är det bågon som handlat på recon.se?? Tycker nästan det verkar för billigt för att vara sant, om man jämför med övriga nätbutiker.

Tack för eventuella svar!

//Grävlingen
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Hej!

Tänkte jag skulle köpa ett par Meindl Island Pro. Det billigaste priset jag hittade på nätet var www.recon.se

Är det något man bör tänka på vid köp av denna känga? Rekomenderar ni något annat?

Är det bågon som handlat på recon.se?? Tycker nästan det verkar för billigt för att vara sant, om man jämför med övriga nätbutiker.

Tack för eventuella svar!

//Grävlingen
    Bra pris, har inte hittat billigare i Sverige. Om du vandrar mycket är det förmodligen en av de bästa kängorna du kan äga. Finns en Professional variant också (2007?) med "snöröglor" hela vägen upp istf hakar.
    /Magic

Kommentera

Jag vandrar, fiskar, bygger spelar paintball osv! Vill han en grym känga som klarar det mesta och meindl är ju kvalite'!

Som sagt har inte hittat bättre pris än på recon.se men hoppas att någon annan ska komma med ett bra tips!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
        Jag vandrar, fiskar, bygger spelar paintball osv! Vill han en grym känga som klarar det mesta och meindl är ju kvalite'!

Som sagt har inte hittat bättre pris än på recon.se men hoppas att någon annan ska komma med ett bra tips!
        Har ej provat Island pro, men äger ett par Proffesional. Även dom köpta på recon eller fd. militaryshop pga. dom var billigast där.

Jag använde dom främst under min lumpen tid, vilken jag spenderade som jägare på K3. Dom har med andra ord fått stå pall för ett antal mil med ganska tung packning
        Mina har hållt riktigt bra. Håller vatten borta och fossingarna varma i riktigt tuffa/kalla förhållande. Det som kan vara värt att tänka på iaf. med professional modellen är att det är ganska tunga och ibland lite väl varma på sommarn. Dock så andas dom bra och man blir sällan blöt av svett, även under varma sommardagar. Skall vårdas ömt med meindls vax
        Har svårt att göra annat än att rekomendera dom.

Meindl Dovre och Lundhags Ranger High användes av ganska många och ansågs vara bra oxå. Har ej testat dom och kan därför inte uttala mig om dom. Men dom kan vara värda att prova. Inför skaffa även ett par bra strumpor till kängan.

Lycka till!

Kommentera

Jag köpte nya Meindl Island Pro i fjor, de gamla köpte jag någongång i mitten på 90-talet.
          Jag använde dem inte så jättemycket i början, men sedan vi flyttade ut på vischan för sex år sedan har jag använt dem frekvent.
          De gamla har varit med på alla fiske och jaktpass sedan de var nya, ända fram tills ifjor när de började läcka in lite vatten.

De nya har "tyg" på insidan de gamla hade skinn, jag hoppas att de nya håller lika bra som de gamla.
          Kan absolut rekommendera Meindl!

Ps. De gamla använder jag fortfarande när jag är i trädgården eller hjälper frun med hästarna o.dyl. Ds.
          [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Gött, trodde iofs att de kängorna skulle få goda recensioner men det viktiga är som sagt att hitta dem billigt...

Vad tror ni om att köpa ett par begagnade hittade nämligen det på blocket igår??

Kommentera

2545:- inkl. frakt på www.outnet.se ,så recon.se borde vara billigare.
              Köpa begagnade vet i tusan om jag hade gått på.
              [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Skulle inte köpa begagnat, skon formas ju efter foten så den kan komma att kännas obekväm för dina fötter. Ett par nya meindl kan kännas dyrt men eftersom de håller så länge så skulle jag vilja säga att de är en bra investering. Har haft mina i 7 år och de fungerar fortfarande som om de vore nya, har inte ens behövt byta snören på dem.
                Pike Vobiscum

Kommentera

Sant, det brukar ju va så att man får vad man betalar för... Billigt är kanske inte alltid bäst! Blir nog att beställa på recon.se!

Tack för att jag fick ventilera lite innan mitt inköp!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 098 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art