Fiske i en liten sjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i en liten sjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i en liten sjö

Jag fiskar med båt i en lite mindre sjö ibland, sjön har ett maxdjup på åtta meter men detta gäller bara ett mindre område i sjön. Annars ligger de djupaste partierna på runt 5-6 meter.

Många säger att man ska fiska av grynnor och djupbranter. Mina frågor är då om detta gäller även den här typen av mindre sjöar med ett medeldjup på 2,8 meter? Hur stort område brukar definieras som en grynna? Jag har hittat ett ganska stort område med ett djup på ung 1,5 meter som ligger ganska nära ett maxdjup samt omringat av lite djupare vatten, men jag har fortfarande inte fått någonting (nåt mindre hugg bara).

Finns det något annat att titta efter om man bara har en djupkarta att gå efter?

Det låter ganska spännande, prova gränsområdet mellan grunt och djupt vatten.

Kommentera

Det grundområdet och området runt det är hett! Där finns skydd och käk för småfisken Dit kommer predatorerna för att plocka åt sig bland de ofösiktiga! Trolla även runt stället och ut över djupet.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vad fiskar du för nått?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag har inriktat mig helt och hållet på gös och därför stuckit dit vid niotiden på kvällen, men jag antar att det även borde kunna stå rätt så mycket gädda där? Gädda och abborre är också intressant men inget jag har riktat fisket efter.

Är detta ett lämpligt abborrställe tidiga morgnar tro?

Kommentera

Vet du att det finns gös först och främst. Om du är säker fiska av det djupare partiet med en vobbler som går ner på 6 meter och en på närmare 8. Då är du garanterat på rätt köl. En Cotton Cordell Deep Red Fin är ju precis runt 6 meter och sedan nåt annat märke som ligger runt 7-8 meterskurvan. Kan inte på rak fot komma på en vobbler som ligger just där. Men det finns nån här som kan tipsa om det. Kolla efter uddar, djupkanter vid flak, sund och platser där det håller till mycket småfisk i anslutning till djupare områden.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Rapala Taildancer stora modellen ca 7m.
              http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 370 visningar