Hjälp med hitta märket! *LÄS!* - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med hitta märket! *LÄS!*

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med hitta märket! *LÄS!*

Hade ingen aning om vart jag skulle lägga lägga denna tråd, så om den ligger fel så får gärna mods omplacera den.

Hur som haver, jag behöver lite proffshjälp här. Grejen är så här att jag köpte en UL-spinnrulle för drygt 2 år sen som jag blev skitkär i, men lämnade tillbaka pga köp av större spinnrulle. Rullen säljs (tror jag inte iaf) inte i Sverige i vanliga fall, och affären hade bara en rulle inne och sa att det var den enda dom hade å kommer få. Vad jag vill ha ut från er kära forumiter är någon typ av lista på tillverkare av haspelrullar... är rätt säker på att jag kommer känna igen namnet när jag hör det. Det är inget av dom vanliga typ Shimano, Daiwa, Okuma, Abu etc...

Tack på förhand!

Du menar inte UL-haspelrulle?

ja vad har vi mer: Jaxon, Cormoran, Dragon, Shakespeare, Mitchell, Rainbow, Kinetic, Lawson, Pfleuger... ingen av dessa?
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av sthlmskille82 Visa inlägg
      Hade ingen aning om vart jag skulle lägga lägga denna tråd, så om den ligger fel så får gärna mods omplacera den.

Hur som haver, jag behöver lite proffshjälp här. Grejen är så här att jag köpte en UL-spinnrulle för drygt 2 år sen som jag blev skitkär i, men lämnade tillbaka pga köp av större spinnrulle. Rullen säljs (tror jag inte iaf) inte i Sverige i vanliga fall, och affären hade bara en rulle inne och sa att det var den enda dom hade å kommer få. Vad jag vill ha ut från er kära forumiter är någon typ av lista på tillverkare av haspelrullar... är rätt säker på att jag kommer känna igen namnet när jag hör det. Det är inget av dom vanliga typ Shimano, Daiwa, Okuma, Abu etc...

Tack på förhand!
      Tica ?

Kommentera

Penn, Broman?
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Quantum, Browning?
          "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

Kommentera

Ursprungligen postat av LarsÖ Visa inlägg
            Tica ?
            Där satt den! Tack som f*n!

Kommentera

Tica gör en del riktigt bra rullar...
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Tica gör en del riktigt bra rullar...
                Några är utan tvekan lätta att förälska sig i. På något sätt är det lite sommarflirt över dem. Läckra som fasen på utsidan men till hösten har man ledsnat på innehållet i det läckra paketet och satsar på något mera rustikt som pallar för höstrusket, vinternkölden och vårvindarna.

Jag är än så länge aningen skeptisk till dessa tjusigt designade rullar.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tja, man kan ha sommarbilar så varför inte en sommarrulle? Ul grejor är sällan bra i kallare väder pga dom små öglorna på spöt lätt isar igen.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Några är utan tvekan lätta att förälska sig i. På något sätt är det lite sommarflirt över dem. Läckra som fasen på utsidan men till hösten har man ledsnat på innehållet i det läckra paketet och satsar på något mera rustikt som pallar för höstrusket, vinternkölden och vårvindarna.

Jag är än så länge aningen skeptisk till dessa tjusigt designade rullar.
                    Just Ticas lilla UL-rullar finns med flera olika mängder kullager. Ingen är speciellt dyr, men jag blev pådyvlad den 'dyraste' för ett antal år sedan och tro det eller ej. Den fungerar fortfarande riktigt bra (3-4 år senare).

Den har naturligtvis inte haft samma tryck på sig som en gäddrulle, men något tusental borrar och en 40-50 gäddor har den i alla fall på sitt samvete.

Mest har den gått i sötvatten, men även en del i skärgården. Så det kändes som ett bra köp

Men generellt så håller jag med dig och jag var riktigt skeptisk när jag köpte den.

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 296 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art