Horngäddetävling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horngäddetävling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Horngäddetävling

Är det någon här som skall ner till horngäddetävlingen i Limhamn den 13/5 ?
    en full mans ord är en nykter mans tankar

Jag bor i Malmö och har sett den tävlingen ett par gånger och kan inte säga annat än att jag förstår inte varför man ska dra upp hundratals med fiskar och bara slänga dem på backen. Jag tycker att en sådan tävling bör bojkottas.

Kommentera

Den tävlingen bojkottar vi...

Kommentera

Jag tycker att alla tävlingar där det tävlas om mängden fisk ska totalförbjudas.
        Förra året drogs det upp hur jävla många horngäddor som hellst på ön. Den som vann hade väl dragit upp 80 stycken om jag minns rätt.

Nu är väl kanske inte horngäddan utrotningshotad, men ändå?

Hur kan man som sportfiskare tävla på detta sätt.

Vi borde ställa oss och demonstrera på ön i samband med tävlingen. Lite banderoller och slagord och ringa tv och tidningar. Då kanske det hade satt igång en debatt.

/ Mårten.

Kommentera

Jag personligen kommer att ta med mig dom hem och äta dom som jag får .Men i sådanna fall borde ju nästan varenda fisketävling förbjudas eller demonstreras mot med tanke på att fiskarna fångas och slängs efter dom flesta tävlingar, eller har jag fel???
          Senast ändrad av pikehunter666; 2007-05-04, 11:57.

Kommentera

fisken slängs i långt ifrån alla tävlingar. jag tror inte en trollare slänger sina laxar, jag tror inte heller tävlingsmetare slänger sin fångst. Metare sumpar och trollare äter..
            Men åter till näbbgäddorna, jag fick avsmak för ett par år sedan när vi var nere och fiskade på piren i höllviken. I hamnbassängen innanför såg man inte botten för alla näbbgäddor som folk hade slängt i. tragiskt.
            Men man man inte sumpa på tävlingen???
            go fish

Kommentera

Tänkte också på det faktiskt. Men jag tror inte det är så lyckat att sumpa näbbissar. Fjällen ramlar ju av bara man blåser på dem.
              Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

hjösen,det kan jag hålla med dig om att metare sumpar och trollare behåller sina fångster,men som andra grenar är det ju mycket fisk som bara slängs,men jag kan inte försvara att man tar en matfisk och bara dödar och slänger.Det är fördjävligt tycker jag.Men jag säger det igen att jag kommer att ta med mina hem och äta för det är en jättegod fisk att äta

Kommentera

Jag har inga som hellst problem med att du fångar 10 horngäddor som du äter upp. Ej heller att någon tar hem en mindre gädda för att äta.

Men när jag läste om förra årets horngäddetävling så blev jag arg.
                  Vem fan kan ta med 100 horngäddor hem och äta. Även om man ger fiskarna till andra så tycker jag inte att det är rätt.

Det kan aldrig vara en sport att fiska ut våra vatten som vi annars är så duktiga på att försvara mot yrkesfiskare.

Kommentera

jag kan inte göra annat än att hålla med dig mårten,det är stor synd och skam är det att det är så.Men det borde ju debateras om det tycker jag, om jag kommer dit lovar jag att väcka liv i denna sak om att fisken bara slängs för det skall ju inte gå till så.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 370 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art