Samma gädda 3 ggr på 6 dagar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samma gädda 3 ggr på 6 dagar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Samma gädda 3 ggr på 6 dagar!

Hej!

Vi har lyckats med bedriften att fånga samma gädda 3 gånger under ca: 6 dagar. Gäddan är 105 cm lång och väger runt 9,35 kilo.

Nån fler som lyckats med detta?

Dessutom tre olika fångstmän!!!!

Om den bara vägt ett kilo mer..........

Mvh
    Johan Pettersson

Jag tog samma gädda 3 ggr vid samma tilfälle. Vägde bara 3 kilo, men kämpade friskt. Jag släppte den och den gick till samma ställe och väntade. Jag är hubdra på att det är samma, den hade ett ärr. Det tog väl 3-4 kast innan den högg igen. Efter den tredje gången drog jag vidare. den står säkert kvar än och undrar vad som hände.

Kommentera

fick för 3 år sen en gädda i 3-4 kilos klassen som högg 3 gånger på 4 dar samma ställe och samma drag, hade tjock fett snickers mars ärr på sidan, efter det så fick den va ifred stackarn.

Kommentera

Jag tog upp samma gädda ca 10ggr under en sommar.. Den stog varje gång bakom en stor sten som låg precis under ytan, min popper landade ett par meter bakom stenen och två sekunder senare:
        @#6¤&&/%&()"!"@=?=?7889!!!!!!!!!!
        Gäddan vägde ca 2kg och hade märken efter linan efter att den snurrat in sig första gången jag tog den.

Kommentera

Vi har fått samma 7-kilosgädda i samma ismetehål på en dag. Efter det lät vi bli det hålet ...
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

En kompis som jag var ute och spinn-fiskade med -06 lyckades att få samma gädda att hugga igen, det var inte 10 minuter mellan samma gädda. Då börjar man undra lite?
            http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Var ute och jerkade i fredags i en grund vik. Plötsligt tar det tvärstopp för att sedan börja gunga tungt. Råkar klanta mig lite och strax därefter gör gäddan ett antal rejäla rusningar in under båten för att sedan försvinna. Uppskattade vikten till minst 6-7 kg och blev rätt irriterad.

5-10 min senare är det samma känsla i spöt, och genom att vara lite försiktigare drog jag upp ett PB på drygt 8 kg. Exakt samma ställe och förmodligen samma gädda. Lite lustigt, ofta brukar dom bli skrämda när man fightats lite med dom, men den blev väl helt enkelt jäkligt irriterad på mig.

(Upplevde antagligen samma fenomen igår igen, fast med en betydligt mindre gädda, runt 1 kg. Släppte tillbaka för att få på den på kastet efter. Kanske fortfarande aggressiva efter leken?)

Kommentera

Oops, glömde säga att det var 3 gånger på samma dag. 2 gånger med 15 minuters mellanrum, sedan en gång till efter ca 6 timmar. Dumma gädda ...
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 335 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art