Vem har tappat flest beten ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har tappat flest beten ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En lådda med ca 30 jerkbaits rök då jag lämna den på taket. Sen vill jag inte veta hur många tuber och drag jag tappat i älven. Genom dom åren jag fiskat har det blivit en del.

Försöker man fiska strax ovanför botten får man leva med tappade beten :p
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Om man fastnar så åker man i samma riktning som linan går så att man kommer precis över betet och så åker man till motsvarande sida som man fiskade ifrån och drar så lossnar draget 99% av gångerna.
      Svårt från land dock :P

Kommentera

Dummaste ja gjort var nog när vi fiskade hälleflundra. Riggade en baitrig helt komplett med agnfisk o allt. Så blir de utslag på lodet och jag blir stressad.. Så ja öser i riggen, kommer på lagom när riggen hamnar i vattnet att jag ej kopplat på den på huvudlinan.. Hade inte fler sänker att göra riggar med heller.. Ganska segt läge!! Men fan vad jag skrattade!

Knäckte även mitt båtspö senare under dagen.. Kände ngt som var o pillade på betet om och om igen utan att fastna , så då tänkte jag, -nästa gång.. Då jääävlar... Och sen kom pillet! PANG! Vilket mothugg! Spöt small av vid handtaget! Polaren högg tag i toppen på spöt och jag vevade med rullen i näven. Skrattade så jag nästan pissade i byxorna när vi drillade fisken. Dock landades den aldrig. Ett roligt minne däremot

Kommentera

Mitt rekord på en dag var när jag glömde fiskelådan på en bänk och åkte hem,, 1000-2000 kr i drag.
          Hoppas det förblir mitt PB

Kommentera

Blev väl av med 10 flugor första dagen i min flugfiskekarriär, blev även sista dagen.
            -----------PB's!-----------
            Gädda 8,7 kg
            Harr 0,5 kg
            Abborre 0,8 kg
            Torsk 2,4 kg
            Havsöring 3,5 kg
            Näbbgädda
            Strömming
            Mört
            Skrabb

Kommentera

Det man oftast tappar är skeddrag eller spinnare. Men sen jag bytt till flätlina så händer det väldigt sällan. Om man sitter i en båt så är det enklast att åka fram där draget fastnat å rycka rakt uppifrån, brukar då släppa till 95% av gångerna!

Lyckades tappa en BJ firetiger när jag skulle lära mig jerka å använda multirulle. Glömde frikoppla rullen, kastade iväg och 0.50 poweline linan bara brast haha. Sinking modell, så den sjönk rakt ner i botten direkt. 150 spänn i sjön
              Senast ändrad av GäddMartin; 2012-07-08, 15:08.
              Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Flest tappade drag måste va han här på FS som sparkade hela hinken med 50-tal jerks överbord, gick till botten som en gråsten.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                  Flest tappade drag måste va han här på FS som sparkade hela hinken med 50-tal jerks överbord, gick till botten som en gråsten.
                  Inte kul att göra så, själv lyckades jag tömma en hel välfylld wobblerlåda överbord...många var flytande och för en gångs skull var oredan till hjälp då en del sjunkande hölls upp av de flytande då de satt ihop....mååånga blev jag dock av med ändå men
                  trots allt har jag nog satt fler beten i sjunkna timmerstockar på botten, flottningen i älven gör sig påmind än i dag,sätter några
                  jiggar varje gång man är ut...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Själv ligger jag på + iår, inte tappat ett enda drag men fått upp kanske 3-4

så dyrt att kasta bort alla..
                    KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
                    Gös: 77cm 4,56kg
                    Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
                    Öring: 500g+
                    Röding: 1,03kg 46cm
                    Regnbåge: 2.5kg 53cm
                    Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Vi fiskade ofta under 90-talet på en liten gungig gångbro som gick över Eskilstunaåns smalaste ställe till Skogstorps sågverk som inte finns längre.
                      Securitas brukade gå över den bron med sin hund och hunden (!) puttade i fiskekompisens öppna beteslåda och vi kunde snopet se på hur samtliga beten dinglade ner i djupet.

Själv har jag blivit av med närmare 10 bustrar i luften pga skitlinan spiderwire invisibraid 0,31 som gick av mitt i linbågen i kastet varje gång.
                      Göran på Görans sportfiske kliade sig på huvudet och undrade varför jag kom o köpte ett likadant bete varannan dag...

Och även jag har tappat i flugaskar, den ena fullproppad med streamers som jag fick av en schysst kille som heter Matti och den andra med torrflugor och några montanas vid ett annat tillfälle.

Det värsta var dock när jag satte min farfars legendariska Rapala bara ett par meter ifrån mig, det betet hade tagit 2 gäddor på samma kast.
                      Jag skulle hängt den på väggen istället. =(

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 373 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art