Artjägare? nytt pb speciell art? mete? spinn? fiska i många olika vatten? etc
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad ser du fram emot och någon speciell målsättning sportfiskeåret 2024?
Collapse
X
-
Första målet är nytt PB på gös, det nuvarande är 1,65kg så det borde inte vara så svårt att slå. Förra årets gösfiske gick dock bedrövligt. På uppskattningsvis 60 timmars fiske fick jag två gösar, en på strax under kilot och den andra var så liten att jag nästan trodde att det var en abborre utan ränder.
Nästa mål är en bekräftad borre över kilosstrecket, där är jag 30 gram kort i nuläget.
Bonusmål får vara gädda på 10+ eller 115cm+, där har jag dryga halvkilot eller en centimeter kvar.
Kommer förmodligen att lägga fokus på tre vatten, ett för varje art.
Något jag ser fram emot är att testa livefiske nu när kollegan och fiskekumpanen skaffat active target, det ska bli fränt.
- Gillar 1
-
Målet för 2024 är framför allt att komma ut oftare.
Jag fiskar mest för att det är avkopplande och lagom intellektuellt utmanande. Samtidigt finns alltid tanken att ta en fisk över regvikt.
Ett mål jag inte kan släppa är att ta reg på abborre. Jag har varit nära tidigare samt även bränt en abborre över regvikt då jag var lat och inte anpassade krok efter bete…
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
- Gillar 6
Kommentera
-
Jag tror och hoppas att de flesta här inne på FS inte är " Insta fiskare " utan såna som njuter av att vara ute i naturen och vid vatten. Självklart är det roligt med Pb och stora fiskar oavsett om man menar mört vid badbryggan eller vevar upp hälleflundror i Nordnorge.
I somras när jag var ute fick jag besökare tre st havsörnar. Ser inte dem ofta så jag la ifrån mig spö, tog fram kikare o kaffekopp o satt mig o tittade på dem ist. Även om jag hade fått 413 gösar så hade jag ändå kommit ihåg örnarna mer....
Ut o njut av det bästa vi har. Släpp klösbrädorna en stund. Kommer stor fisken så är det bonus!!
Nephilm : var i Sverige bor du ? Hade gärna hjälpt dig med gös problemet !!
- Gillar 5
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sadda Visa inläggJag tror och hoppas att de flesta här inne på FS inte är " Insta fiskare " utan såna som njuter av att vara ute i naturen och vid vatten. Självklart är det roligt med Pb och stora fiskar oavsett om man menar mört vid badbryggan eller vevar upp hälleflundror i Nordnorge.
I somras när jag var ute fick jag besökare tre st havsörnar. Ser inte dem ofta så jag la ifrån mig spö, tog fram kikare o kaffekopp o satt mig o tittade på dem ist. Även om jag hade fått 413 gösar så hade jag ändå kommit ihåg örnarna mer....
Ut o njut av det bästa vi har. Släpp klösbrädorna en stund. Kommer stor fisken så är det bonus!!
Nephilm : var i Sverige bor du ? Hade gärna hjälpt dig med gös problemet !!
Kommentera
-
Själv har jag som målsättning att ta ett nytt (svenskt) abborrpb. Mitt gamla är från 2006 och jag satte upp som mål för ett par år sedan att ta nya pb:n på gädda, gös och abborre innan man fyller 40. Sista året nu, och bara abborre kvar.
Men kommer finnas tid för en hel del annat också. Nån resa med goda vänner efter havsöring och gädda. Och även en hel del hemmavid, abborre, havsöring, båge nått metepass efter sutare och ruda. Kanske, kanske dammar av karpspöna. Bara njuta av fisket och naturen.
- Gillar 2
Kommentera
-
I år har jag kunnat göra 2 resor.
Den första till Holland och 4 dagars fiske efter borre, den gav EN enda borre 50cm och 2.7kg.
Den andra resan gick till Kanada, 11 dagars muskyfiske och 12 upp och en 47 tummare på topp.
Till 2024 hoppas jag få göra om resorna, haft fantastiskt kul lyckas jag få något större är det bonus
- Gillar 1
Kommentera
-
Mål och mål...
Hade varit kul att ta pb på gädda. Har börjat fiska i en större sjö här nere där det kommer upp flera fina varje år
Pb på Borre hade varit skoj.
Ja, det är från Malmö Kanal, och lägger man mer tid där finns möjligheten
Men jag vill också fånga en gös på riktat gösfiske...
Och få gädda på egengjorda beten..Senast ändrad av Mijni; 2024-01-17, 20:31.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|