Helt knäckt av detta forum!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt knäckt av detta forum!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Helt knäckt av detta forum!!

Vafan...alla verkar ha tokbra fiske och bänder på den ena jätten efter den andra. Själv får jag antingen småfisk eller i mellanstorlek.

Går in på fotosidan och det dräller av stora fiskar, Callex har tagit id på 2,6 i ån och någon har dragit över 10 sutare i mars. Gäddor över 10 kg avlöser varandra tätt och det finns bilder på enorma torskar...

...men jag åker på stortorsktur och kommer hem med ett pb på vitling (drygt 500g) och när jag skall fånga spätta för storfiskregistrering blir det sandskäddor på 25g...

...Helt knäck...och nu har jag inte ens tid och fiska....

Känner igen det där, men jag ser bilderna mer som inspiration än att bli nertryckt i skoskaften. Och inspirationen gjorde att jag t.ex höjde mitt pb på gädda från 3,5 kg till 8,5 kg, och jag känner inte för att stanna där heller...
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Håller med om att alla verkar få storfisk, men man får se det positivt. Glädjas åt dem som lyckas och lära sig av kunskapen de delar med sig.
      Jag är ganska ny på gäddfiske, men tycker jag lärt mig mycket av alla erfarna här på forumet... Ska försöka ta en stor en i sommar och kladda upp i fotoalbumet Det är målsättningen!

Kommentera

Ta det lugnt Mikael!

JAG har inte fått en enda gös i hela mitt liv, trots att jag rott intensivt och uthålligt på flera gösrika sjöar så jag varit på väg att nöta ut dem!

Vad tror du jag känner när jag ser alla gösbilder och snart börjar årets tortyr!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Den här sidan har fått mig att utvecklas väldigt mycket de senaste två åren (fan vad tiden går när man har roligt!) - mycket tack vare att jag har blivit taggad när jag har kollat i fotoalbumet - sen är det ju en extra morot att jag vill lägga upp bilder med motiv som jag är stolt över också

Hatten av för Bergman för sidan och Olof som sparkade in mig här!

Kommentera

supersida som ger en massor av inspiration. Dessutom får man lite koll på vad som händer runt om i vårt land! Snart är det vår! Då åker båten i!!!

Kommentera

Hade inte detta forum funnits så hade jag fortsättningsvis trott att havsöring och gös bara fanns i fablernas värld I år ska de upp!

"Fiske Snack - Be inspired!"

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
                Vafan...alla verkar ha tokbra fiske och bänder på den ena jätten efter den andra. Själv får jag antingen småfisk eller i mellanstorlek.

Går in på fotosidan och det dräller av stora fiskar, Callex har tagit id på 2,6 i ån och någon har dragit över 10 sutare i mars. Gäddor över 10 kg avlöser varandra tätt och det finns bilder på enorma torskar...

...men jag åker på stortorsktur och kommer hem med ett pb på vitling (drygt 500g) och när jag skall fånga spätta för storfiskregistrering blir det sandskäddor på 25g...

...Helt knäck...och nu har jag inte ens tid och fiska....
                Tycker du har fel inställning faktiskt, bilderna bevisar att det är möjligt alltså är det upp till dej att sätta av tiden att lära och intresset som krävs för att vara med bilderna avspeglar grabbar som redan gjort detta, många är nog dessutom rena fanatiker med enormt många timmar på/vid vattnen, man måste själv avgöra om det är värt det, trots allt är det bara fisk, lycka till
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Tycker du har fel inställning faktiskt, bilderna bevisar att det är möjligt alltså är det upp till dej att sätta av tiden att lära och intresset som krävs för att vara med bilderna avspeglar grabbar som redan gjort detta, många är nog dessutom rena fanatiker med enormt många timmar på/vid vattnen, man måste själv avgöra om det är värt det, trots allt är det bara fisk, lycka till
                  Du har många fina bilder på stora fiskar! Kul att trollingen går bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Ta det lugnt Mikael!

JAG har inte fått en enda gös i hela mitt liv, trots att jag rott intensivt och uthålligt på flera gösrika sjöar så jag varit på väg att nöta ut dem!

Vad tror du jag känner när jag ser alla gösbilder och snart börjar årets tortyr!
                    Kom upp till mig så tar vi en sväng på Sottern så ska vi fixa några gösar till dig, det är ju inte så långt.
                    Fast det klart, på en armecykel kan det bli jobbigt:-)
                    //Cole
                    http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 025 visningar
                    1 gilla