dom flesta hoppas jag....fast inte enbartflugfiske
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vildmark
Collapse
X
-
Jag är en medelålders gubbe som har provat det mesta inom fiske. Jag har bla. flugfiskat! Jag gillar det inte! Den enda fördelen är att grejerna inte tar så stor plats som tex vid mete. Mete är den ultimata formen av fiske. Men bara två program i första omgången av vildmark fiske har innehållit nän form av mete. Sen har det varit ett eller två program med spinnfiske i varje omgång. Håll med om att flugfisket får större plats i media än vad det förtjänar. Så stort är inte flugfiskeintresset i Sverige.
Om man jämför med det gamla "visst nappar det" , som hade sina brister så var dom i varje fall två programledare i varje program. En spinn och en flugfiskare. Det blev en bättre blandning då, tycker jag.!!!!!
Kommentera
-
Jag flugfiskar allt från abborre och gädda i sthlm till harr, öring och röding ovan trädgränsen och finner der mkt kul, men tycker ändå att det tar större plats än det förtjänar. Kolla i en fiskebutik vilket som säljs och utövas mest så har man ett ganska bra perspektiv på vilket fiske som bedrivs mest.
Fram för mera av det vanliga fiskarna som ligger lite mera runt knuten hos gemene man. Varför inte lite Sutarfiske kanske, både enkelt och roligt, abborrfiske som säkert 1 miljon i landet utövar varje år, varför får inte det lite mera utrymme...reaktionerna hos ej fiskande polare var enormt stor då J.Larsson drog feta borrar i Danmark...det är bara gädda/lax gädda/lax och åter gädda/lax.....
Blanda det hela med en strimma lyxfiske så blir det bra.
Men ändå, stor eloge till Vildmark som genomfört fina program trots allt.
Till sist, Mikael frödin passar inte framför kameran, han gör sig bättre vid bindstädet och som skribent...
...fan jag tycker nästan jag låter gnällig, så är inte menat!
Mer annat fiske i TV.....fast jag tror jag får köpa filmer för att få ut det jag vill få ut av det hela.
....svinga lugnt....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Arnenym, vet att vi har ganska lika åsikter om saker å ting.
Har du börjat kvickna till nu från borelia grejjen?
Hörde att Virginia väntar på dig vid hemliga platsenEgenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
-
Originally posted by Push-Up
...det är bara gädda/lax gädda/lax och åter gädda/lax...
Förra året lyckades man (eva-carin från spf) ju bränna en hel veckas vårfiske efter gädda i Blekinge skärgård sittandes i nån träbåt kastandes ett litet atom.
Det ultimata hade varit att förlänga Jörgen Larssons borreprogram till det dubbla med andra hälften gädda i Blekinge med spinn och mete.
Sen ser jag precis som du gärna mete efter tex sutare osv. i ett program.
edit; Det som man fortfarande visar lätt mest av är flugfiske med lätta grejer efter öring och regnbåge från de mest exotiska ställen världen har att erbjuda. Jättekul ett program, men man ska inte låta det gå till överdrift. Nästan så man misstänker att programledaren lobbar hårdast för den sortens fiske så att han/hon får en rejäl semester och upplevelse på köpet. I sådana fall är det bara att gratulera dem till lyckade övertalningskampnjer
//KSenast ändrad av cico; 2003-06-12, 10:39.BJ@
Kommentera
-
Cico, gädda få alltid mkt utrymme. Lax kanske jag skulle bytt mot "lax/öring"......jag tror dock vi é inne på samma bana
Det började ju så bra med Lakfisket...
Cico, skall vi göra en serie? Lake, sedan ismete efter gädda/gös/H-Ö, sedan lite vårspinn h-ö/gädda, därefter sikmete/abborrfiske, Vårgösfiske, Sutar/ruda mete, Ålmete, Sommarfiske efter abborre på spinnare, mete, ytpluggar, jigg trolling/jiggfiske efter sommargös ........?????
Fan vad skojj det skulle va, synd att man saknar utrustning, pengar, tid.........så mkt vatten, så lite tid....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 076 visningar
1 gilla
|