Enklast möjliga men fortf funktionella ekolod? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enklast möjliga men fortf funktionella ekolod?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Enklast möjliga men fortf funktionella ekolod?

Jag har köpt en Alumacraft 1236 och en liten elmotor till. Det är min första båt och kunskaperna begränsade. Därför jag lite rådvill runt vilket lod jag ska komplettera med. Har ni konkreta tips på enkel men fortfarande funktionell utrustning att köpa? Tacksam för all input.

Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
    Jag har köpt en Alumacraft 1236 och en liten elmotor till. Det är min första båt och kunskaperna begränsade. Därför jag lite rådvill runt vilket lod jag ska komplettera med. Har ni konkreta tips på enkel men fortfarande funktionell utrustning att köpa? Tacksam för all input.
    Skulle tro att i princip allla lod från de större namnen ger bra utbyte. Man får väldigt mycket lod för små pengar från dem alla. Sedan kommer finliret till och vad man vill koppla grejorna tillsammans med och då springer pengarna snabbt iväg. Men de billigaste är ofta förvånansvärt bra. Jag hade ett lowrance för 1500 som jag levde med ett par år och var helnöjd med det.

Starta billigt. Därefter kommer just dina önskemål. Hav, insjö, djupt, grunt, dela sjökort osv. Allt beror ju på hur man väljer att fiska sas.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

För att skapa lite huvudbry för dig så talar jag varmt för Garmins Striker-enheter. Har haft en Striker 4 länge och är busnöjd. Liten, behändig, enkel att förstå och du kan spela in egna djupkartor

Kommentera

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
        För att skapa lite huvudbry för dig så talar jag varmt för Garmins Striker-enheter. Har haft en Striker 4 länge och är busnöjd. Liten, behändig, enkel att förstå och du kan spela in egna djupkartor
        Tack! Intressant. Jag är egentligen bara ute efter ett lod som jag kan hitta grynnor, betesfisk osv. med och det ska sitta i min lilla takbåt. Behöver inte vara något fancy.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 105 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art