Torskfiske på natten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torskfiske på natten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torskfiske på natten

Hejsan gänget!

Kommit igång rejält nu med fiskningen och främst är det torsk och öring som fiskas. Jag har blivit mer och mer intresserad av hur nattfiske funkar för de olika fiskarna. Hur är det med torsken? Tycker ni att det nappar bättre eller sämre på natten? Står på en pir och kastar i Helsingborg som heter Parapeten, ca 9 meters djup. Något annat man behöver tänka på vid nattfiske?

Ursprungligen postat av Torsköringen Visa inlägg
    Hejsan gänget!

Kommit igång rejält nu med fiskningen och främst är det torsk och öring som fiskas. Jag har blivit mer och mer intresserad av hur nattfiske funkar för de olika fiskarna. Hur är det med torsken? Tycker ni att det nappar bättre eller sämre på natten? Står på en pir och kastar i Helsingborg som heter Parapeten, ca 9 meters djup. Något annat man behöver tänka på vid nattfiske?
    Torskfiske på natten har jag inte hört talats om här i Sverige, men däremot uppe i Nordnorge. Där brukar dom fiska nattetid under sommaren iaf,
    Det enda havsfisket som jag har fiskat nattetid är vid långafiske utanför Falkenberg när gångtiden var runt 2 tim ut till fiskeplats.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 039 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art