Bra priser-nätbutiker-fysiska butiker-nedläggningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra priser-nätbutiker-fysiska butiker-nedläggningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra priser-nätbutiker-fysiska butiker-nedläggningar

Vi fiskare/konsumenter har makten men oxå ett ansvar. Om vi till varje pris skall i alla sammanhang ha lägsta pris och beställa produkter till lågt värde från andra sidan planeten utan att betala o reflektera över vad den egentliga kostnaden är/blir( jädra lång inledning) så får det flera konsekvenser men en är att butiker läggs ner.
    Jag försöker så långt det är möjligt stödja min lokala butik ( Wittlocks Halmstad ) . Skälen är flera Miljö osv men jag vill kunna få bra råd, reklamera även när det är " krångligt " sitta i soffan i tjötamed andra fisketokar.
    Alla har inte råd kanske men jag tror att många har en möjlighet att lägga ngt mer i butiken .
    Sen verkar det finnas en kultur att det skall ges rabatt o prutas till höger o vänster - hur många försöker det på Willys o Ikea?
    Alla får göra sitt val men med detta kommer alltid en konsekvens.
    Om jag kollat in ngt på nätet hos ngn annan handlare så ger jag alltid min butik en chans att ge sitt pris , oftast är det högre men jag är beredd att betala detta för den service jag får och som ett sätt att stödja den lokala butiken.
    Att beställa hem och skicka tillbaka med jämna mellanrum bara för att det är möjligt innebär inte att det är " gratis " jag undviker det av flera skäl men det är en annan fråga.
    Vad har ni för åsikt ?
    Peter b

Jag vill ha lokala butiker, så jag handlar där.
    Handlar man inte där så kommer dom försvinna.

Det måste krävas en speciell typ av människa som går till en butik och provar ut något och sedan går hem och beställer det över internet ifrån något ställe som är aningens billigare.

Kommentera

Problemet är att små butiker inte kan ha alla prylar på lager i butiken och om valet står mellan att beställa hem via en butik eller ligga hemma i soffan och beställa väljer de flesta det senare, det är inget specifikt för sportfiske utan butiksdöden slår i många branscher.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 293 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art