Sportfiskeprylar.com långsamma att skicka? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskeprylar.com långsamma att skicka?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskeprylar.com långsamma att skicka?

Jag skickar efter saker från söder åtminstonde 1gång per månad och har märkt att sista måndaderna att det tar en extra arbetsdag för dem att få iväg paketet, är det samma för er andra?

Om jag tar ett exempel beställer jag på söndag så händer inget på måndagen, utan det läggs på posten först på tisdagskväll.

mvh
    Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Antagligen för att dom har mycket att göra
    Jag handlar oxå där, nästan allt.
    Har inte tänkt på det, får oftast det jag beställt inom 2-3 dagar vilket jag tycker är OK. Sen kan posten strula oxå som sist när dom blåste mig på en fiskehelg (posten allså)

Mitt spö stog kvar på deras terminal över hela helgen
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Jag har beställt där några gånger och ofta har de skickat dagen efter, men ibland har det dröjt några dagar.

Nu har det ju dessutom varit långhelg så det kan ha påverkat.
      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

En extra arbetsdag. Tycker du att det är ett stort problem?
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
          En extra arbetsdag. Tycker du att det är ett stort problem?
          njah inte direkt, jag undrade bara om några andra hade haft samma upplevelse, förr åkte dem samma dag, posten har blivit 1dag snabbare sista året så det går ju jämt ut.

Förövrigt har jag bara bra saker att säga om söder.
          Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Söders har nog helt enkelt mycket att stå i, tyckte mig se senast igår att Niclas eftersökte förstärkning till lagerplock.
            Jag har beställt där väldans många gånger och kan nog hålla med TS att det relativt ofta tar en extra arbetsdag innan paketet skickas.
            För mig inget stort "problem" men som säkert som så många andra är man ju bra sugen på snabbast möjliga leverans när man beställt.
            Vid flertalet tillfällen har jag valt att beställa hos Dogger där man ALLTID får grejerna dagen efter vid beställning före 09.00

Kommentera

Tycker trots allt att 2 dagars leverans är mer än rimligt, och ibland tar det en dag ibland två. Ibland pga många ordrar att hantera o ibland (ofta) post nords obefintliga arbetsmoral
              Senast ändrad av stahre87; 2019-04-24, 20:41.

Kommentera

Beställer ofta från många olika fiskeshoppar och tycker det allt som ofta tar max 1 dygn utav hantering innan det skickas, man får inte glömma att dom kan ha packat klart och lagt det i postburar men sen att det dröjer att paketet åker iväg och sedan sorteras vidare ut till kund. Postnord-appen är inte särskilt snabb på att uppdatera heller tycker jag, vart paketet befinner sig.

Sen räcker det ju att titta med ögonen ute så ser man att det är fler och fler som börjar fiska igen nu när vädret är bra, om man jämför med iskalla februari.
                Tycker ju dock också att det vore rimligt att om man beställer lite smågrejer som finns hemma att om man lägger ordern tidigt ena dagen så borde den kunde skickas iväg sent dagen därpå som senast.

Min senaste ordrar från SFP (och det är några stycken, host host) har varit blixtsnabba, all heder åt grabbarna (och tjejerna?) på Söders.
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Antagligen är dem inte långsamma som du misstänker utan antagligen är det precis somn för sportfiskeprylar som för många andra handlare ett väldans högtryck!

Så att det pga detta tar någon extra dag innan det packas o skickas.

Troligen står nog inte personalen och inväntar en plocklista för att ha något att packa utan man bearbetar nog en lunta med plockordrar där senaste beställningen hamnar sist i kön.

Kommentera

jag beställer ofta natt/kväll och det packas och skickas dagen efter, de gånger jag beställt på dagen har det skickats först dagen efter. Tror helt enkelt att de har väldigt mycket att göra

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 006 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art