Risken med rå fisk är att den kan innehålla binnikemask. Har själv fått många firrar med just binnikemask i kistan. Sen är kokt fisk snällt för lilla maggen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ge fisk till katten.. =)
Collapse
X
-
Jag tar regelbundet upp gäddor årete runt för att utfodra sju stycken stallkatter. De lever annars mestadels på gröt, så de blir som galna när de känner lukten av gädda. Ägaren till katterna brukar hugga upp fiskarna med yxa, och lämna bitarna i stallet. Det tar inte lång stund förrän allt är borta.
Jag har inte märkt av att de lider av inälvsparasiter, inte från fisken iaf, katterna är så trinda och fina, delvis beroende på mus- och råttdiet som komplement till gröt och fisk. Men de har säkert inälvsparasiter i någon form.
Då jag ytterst sällan äter gädda själv, så känns det även moraliskt riktigt att bidra till katternas välmående, och ingen kan anklaga mig för att nöjesfiska och plåga gäddorna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenGlöm inte att katter oftast är allergiska mot fisk. Eftersom katter inte gillar vatten, har det därför inte varit nån naturlig föda för dom. Att kräkas är ett tydligt tecken är massa utslag runt hals och även på andra ställen.
Kommentera
-
Undantag finns ju alltid. Tigern är ju ibland i vatten, men betyder inte att katter tål fisk. Är annars vedertaget att katter har svårt för fisk. För veterinärer är det bara vardagsmat med dom problemen. Bara att söka på nätet så får man upp just om det.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av UnEasyJag föredrar att ge katten åt fisken. Bra mäsk!
'Den fulländade fiskaren' heter boken. Trevlig gammal bok. Annan information du kan hitta är blandannat hur fiskar bildas av sjögräs och dylikt. Vilket kan låta underlig men inte så värst om man betänker hur möss och råttor bildas av leran i Nilens uttorkade flodbäddar....Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
cath
Ursprungligen postat av elanenUndantag finns ju alltid. Tigern är ju ibland i vatten, men betyder inte att katter tål fisk. Är annars vedertaget att katter har svårt för fisk. För veterinärer är det bara vardagsmat med dom problemen. Bara att söka på nätet så får man upp just om det.
Man vet att tamkatten härstammar från den afrikanska vildkatten och europeiska vildkatten . Den afrikanska levde i öken och den europeiska såg som ett nyttodjur och levde på råttor .
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 282 visningar
1 gilla