Otursförföljda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Otursförföljda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Otursförföljda!

det är 3 pers jag brukar fiska med, dvs 4 stycken i åldrarna 22 - 30 som fiskat hela sina liv, ALDRIG haft av ett spö förut nån av oss, dom senaste 4 fisketurerna har 3 spön gått av en vev trillat i vattnet åskilliga taffsar som öppnas under drill..

idag när 3:e spöt gick av så börja man fundera på va fan de va frågan om igentligen..
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Det är åldern, och värre blir det

Kommentera

Det är inte din Morsa som har varit framme och tvångstvättat igen ?
      Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.

Kommentera

Ja det kmr kanske med åldern

Kommentera

Ursprungligen postat av Calex
          Det är inte din Morsa som har varit framme och tvångstvättat igen ?
          mjoo ja har mina misstankar om att de är det som är den bidragande orsaken iallafall...
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

Kommentera

Tafsarna kan vara dålig kvalitet, själv gör jag egna tafsar och har inte råkat ut för en öppen tafs sedan man gick ifrån abu's skräp. Veven låter som rent slarv, man borde märka att den är lös när man vevar. Att tre spön går av i samma sällskap vet jag inte hur man kan förklara. Kan bara fråga hur de gått av? Oftast om ett spö går av har det fått ett litet hack i klingan och då behövs det inte mycket innan det går av. Spötuber och spöhållare är två bra sätt att unvika spöbrott.
            Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
              Tafsarna kan vara dålig kvalitet, själv gör jag egna tafsar och har inte råkat ut för en öppen tafs sedan man gick ifrån abu's skräp. Veven låter som rent slarv, man borde märka att den är lös när man vevar. Att tre spön går av i samma sällskap vet jag inte hur man kan förklara. Kan bara fråga hur de gått av? Oftast om ett spö går av har det fått ett litet hack i klingan och då behövs det inte mycket innan det går av. Spötuber och spöhållare är två bra sätt att unvika spöbrott.

taffsarna är ju inte jag som råkar ut för iome att ja gärna lägger några extra kronor på bra taffsar istället för att snåla o tjäna 4 kr.. veven va faxist inte slarv då den där lilla sprinten som håller ihop själva vev delen med den genomgående axeln ramlade bort.

det första spöt som gick av var antagligen pga tidigare skada, det andra spöt va pga att han kassta in i vassen o ryckte lite våldsamt då han var van vid lite billiga spön som inte e lika känsliga. och igår när mitt spö gick av så var den någon som inte tittade sig över axeln när mitt spö låg i böten, med följden att hans drag fastnade i min topp och höll på o kassta hela skiten i havet...
              Team Pikings

Kommentera

Kanske dags att återgå till glasfiberspön, dom är tyngre men håller bättre.
                Var en riktig kamrat och dela med dig av bra tafsar....
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky
                  det är 3 pers jag brukar fiska med, dvs 4 stycken i åldrarna 22 - 30 som fiskat hela sina liv, ALDRIG haft av ett spö förut nån av oss, dom senaste 4 fisketurerna har 3 spön gått av en vev trillat i vattnet åskilliga taffsar som öppnas under drill..

idag när 3:e spöt gick av så börja man fundera på va fan de va frågan om igentligen..
                  Hej Tekky; Én olycka kommer aldrig ensam! Man kan drabbas av mindre olyckor och förtret några dagar i följd, men var lugn.... Efter regn kommer sol!
                  Go for the Big Ones!

Kommentera

Fast egentligen skall man inte gnälla över matriella saker, 1 drunknad, 1 saknad svensk medborgare i Hattefjord, Norge, en 33-åring överlevde när deras båt sjönk, mer här http://www.expressen.se/index.jsp?a=712532
                    Senast ändrad av Alessandro; 2006-10-10, 07:27.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 280 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art