Billigt jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billigt jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billigt jerkfiske

Hej!

Jag och min polare var ute och fiskade idag en liten stund på kvällen, från 19.00 - 21.00.

Vi brukar fiska med 5 fots UL-spön, och så gjorde vi nu också. Vi körde draggrodd med en massa olika drag, vilket brukar funka både för gädda och abborre. Men idag hade vi inte ett hugg, men det är ju väldigt varmt nu. Jag fick iaf en idé, jag satt på en gammal sjunkade Abu Hi-Lo på tafsen och sen körde jag jerkbait med den, alltså riktig jerkbait med "1-2-12-123"-metoden och han gjorde samma sak. Då hade vi flera hugg.

Vi hann bara testa detta i ca 15 minuter, men vi ska prova det någon dag när det är bättre chanser för ett lyckat gäddfiske.

Är det någon annan som provat denna metod?

skaffa ett jerkset och något bete så kommer du tycka det vara mycket roligare.
    det e absolut ett av de roligaste fiskesätt
    Fk Rutilus

Kommentera

hur fiskar man med jerk alldrig provat bara läst att folk fiskar med det

Kommentera

Ursprungligen postat av skinni
        hur fiskar man med jerk alldrig provat bara läst att folk fiskar med det
        sök på forumet.. du får 10000000000000000 träffar..

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike_Predator
          skaffa ett jerkset och något bete så kommer du tycka det vara mycket roligare.
          det e absolut ett av de roligaste fiskesätt

Håller inte med dig PP - kul att höra dig våga prova litet annorlunda Knox. Det är självklart så att du per definition inte jerkar bättre bara för att företagen lanserar det som "Jerk". Själv jerkar jag med ett 11"-spö, med klockren timing (det långa spöet har många fördelar såsom halva rörelsen gentemot 6"-spöna, mer känsla vid drillning än marknadens "tjur***ar" te spön).

Hur det är med UL, vet jag inte riktigt. Nog kul med lätta jerkbeten såsom spookarna o dyl.

Låt ingen tala om för dig vad som är bra beten eller utrustning Knox (om du inte frågar). Din erfarenhet och upplevelse är det som betyder ngt....

(Och tror NÅGON här på forumet att denne kan jerka bättre än mig för att jag har några elvor för ändamålet, är jag öppen för fight. Jag kastar in 1000:-, neutralt vatten, 5 timmar.....)
          /Richard

Kommentera

Ursprungligen postat av teambohr
            (Och tror NÅGON här på forumet att denne kan jerka bättre än mig för att jag har några elvor för ändamålet, är jag öppen för fight. Jag kastar in 1000:-, neutralt vatten, 5 timmar.....)

OK Pow Wow Smith!!! Instead of the silly 1000 swedish krones, lets throw in the sheriff badge!!!
            Senast ändrad av Badfish; 2006-07-06, 11:18.

Kommentera

Brukar använda samma metod när aborrarna inte riktigt vill sig. Har dock inte provat med liten Hi-Lo utan brukar själv köra med små ABU Tormentor wobblers (ca 7 cm) och det har gett bra utslag.Kör dock inte klassik "jerk" stil utan varierar med vevhastighet, ryck, stopp osv. så att wobblern beter sig mongo. Brukar dock också tyvärr ge överdrivet med id där jag fiskar så man blir lite galen efter ett tag .

Har en polare som skaffade sig en noname wobbler ur nån fynd låda som gick obeskrivligt underligt. Den wobblade inte riktigt utan snurrade och ibland for den i ytan och gjorde ett litet hopp, mao gången var totalt slumpmässig. Den wobblern gav ruskigt bra utslag, framför allt på gädda. Man kanske skulle gå lös med hammaren på några wobbler och testa .
              Skitfiske på er!

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish

OK Pow Wow Smith!!! Instead of the silly 1000 swedish krones, lets throw in the sheriff badge!!!

He he...I just shot the depute...
                /Richard

Kommentera

ja har ju "riktiga" jerkgrejor men om man bara ska öra efter aborre så e de ju lite väl grova grejer, då kör ja me UL-spö med minsta tormentor på fast ja har tagit på bort skeden (egentligen paja skeden men ändå :P). kör me en lätt ståltafs så svävar den, garanterat RÅ-effektivt på borre!
                  Det här ska du säga till bruden:
                  Bit i kudden älskling, jag byter fil!

Kommentera

~

Teambohr vilka jerkar kör du me då?

Har själv kört buster/slider på 9 fot innan ja börja jerka och det gick bra, men det e absolut inte lika skönt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 289 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art