Båt stulen i Orlången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båt stulen i Orlången!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båt stulen i Orlången!

Någon jävla idiot har stulit min båt i Orlången i Huddinge! Den har försvunnit någon gång mellan den 25-29 juni.

Kännetecken: Gammal Ryds ca 5x1,5 meter lång. Färg enligt bild. Den är dubbelskrovad och väger bly. Golvet är räfflat. Lite småsprickor i innerskrovet samt lite märken i relingen efter att ha legat på plankor på land länge. Pilen visar ett litet hål i innerskrovet. Tre sitsar (två är av trä), med uppfällbart lock i aktern. Det har varit två sittplankor i mitten, men en är borttagen.

Skulle någon se båten någonstan, vänligen kontakta mig. En slant i hittelön kan jag bjussa på om den kommer fram.

olobjo81@hotmail.com

Tack på förhand,
    /Olof
    Bifogade filer

Hade du låst ordentligt med klassat låsmaterial. Annars är snorisarna där och lattjar med lättstulna båtar. Garanterat att den ligger kvar i sjön. Finns ju inte annat än maren mot Trehörningen och vassar att gömma den i. Man behöver en annan båt för att leta.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      Hade du låst ordentligt med klassat låsmaterial. Annars är snorisarna där och lattjar med lättstulna båtar. Garanterat att den ligger kvar i sjön. Finns ju inte annat än maren mot Trehörningen och vassar att gömma den i. Man behöver en annan båt för att leta.
      Jag är tyvärr inte helt säker på att den ligger kvar i sjön. Jag hyrde en båt i Ebbadal och åkte ett varv längs hela sjön, utan resultat. Dessutom är båten mycket tung och knappast något man ror med i första taget. En motor krävs för att förflytta sig.

Kommentera

Polarn blev av med sin båt i en sjö söder om stan. Tog närmare en vecka, men till sist så hittade han den 30-40 meter upp i en skogsdunge ordentligt gömd. Visserligen en lättare båt, men skitungarna var väldigt kreativa när det gällde att gömma båten.

Lycka till

/D

Kommentera

Är till 99 % säker att den är kvar. Var du i den grunda delen mot Ågesta och tittade. Din båt ser inte vidare säljbar eller att flytta till annat vatten. Demn ligger nånstans där di inte kikat. In i vassarna och kolla. Men då med båt och sedan titta bakom den tjocka vassen.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
            Är till 99 % säker att den är kvar. Var du i den grunda delen mot Ågesta och tittade. Din båt ser inte vidare säljbar eller att flytta till annat vatten. Demn ligger nånstans där di inte kikat. In i vassarna och kolla. Men då med båt och sedan titta bakom den tjocka vassen.
            Jag ska söka ordentligt. Jag känner andra båtägare som bor vid sjön, så det är bara låna en båt och söka.

Kommentera

Lycka till!
              Stölder är oehört frustrerande.

Har precis som Elanen svårt att tro att någon skulle traila iväg med en sådan båt om det finns snyggare och mer prisvärda alternativ i sjön, vilket det borde göra.

Lägg kikare till check listan.

Mvh.

Kommentera

Kolla din hotmail ob, jag tror jag hittade båten idag. Den ligger mycket riktigt kvar i sjön.

Kommentera

jag bor vid sjön.

ska hålla ett öga ute.

Kommentera

Det kanske behövs, Mothugget. Eftersom herr ob inte tyckte det var mödan värt att besvara mitt mail, skriva i tråden eller pm:a mig så får jag utgå från att den - mycket porträttlika - båt jag tipsade honom om helt enkelt inte var hans.

Kring den båten finns det annars mer info nu, och den är observerad på ny plats i sjön så sent som idag.
                    Senast ändrad av Svenskt Sopfiske; 2006-08-04, 11:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 291 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art