Sportfiske Akademien,forshaga! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiske Akademien,forshaga!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiske Akademien,forshaga!

Jag går 1:an EStetiska linjen i Luleå men är grovt missnöjd och håller på att fixa in mig på Sportfiske akademien i Forshaga,Men jag tvekar lite.Jag måste få reda på hur det är med klasserna och skolan,Alltså,hur är det egentligen,är alla jättelama,så här så att ingen hittar på nåt på helger,är alla skittråkiga, inga fester och sånt?!

och hur är skolan,är den ok och hur är själva staden forshaga,är den stendöd eller händer det nåt?

missförstå mig inte,jag älskar att fiska men jag vill även ha lite kul på helger när man inte är ute och fiskar.

Nu låter det här jävligt töntigt säkert,men det är ju sånt man skulle vvilja veta innan man flyttar och byter skola...

måste ha svar riktigt snabbt gärna från folk som gått,går där just nu eller ska börja där till hösten!

froshaga - stad
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

haha,men håla då,eller vafan det nu är? :P

Kommentera

du skall inte räkna med att det är party i forshaga direkt.

men folk åker ju ofta in till Karlstad och går ut.. där är det bättre

Kommentera

forshaga är nog som rosvik kan jag tänka mig, men det är inte mer än 20-30 min till karlstad som är en mycket bättre stad än umeå. konstigt att inte folk har skrivit massa bra om utbildningen, för det är nog jätte kul.

ps om du får hemlängtan kan du åka hem till luleå på mindre än 3timmar med flyg så det är inte så långt hem ändå.

hoppas några forshaga rävar kan få tummen ur och hjälpa dig mer än vad jag kan, för jag gick natur hemma i karlstad.
          Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Fan, på helgerna fiskar man 24/7 på veckorna går man i skolan
            sigpic

Kommentera

Går själv på KY utbildningen på forshaga, men bor i Deje c:a en mil därifrån, och jag tror det är där som de flesta gymnasieelever bor. Så mycket kan jag ju säga att det vore en grov överdrift om man påstod att Dejes/forshagas uteliv är hmmm, torrt. Dock annordnas det ju en del hemma fester, men eftersom skolan har nån slags policy mot spriten så riskerar gymnasie elever att bli av med sina privilegier (att bli skjutsad på helgerna av fritidsvärdarna t.ex.) om de blir påkommna med att supa te. Utbildningen kan jag väl inte uttala mig om eftersom jag går KY och du ska gå gymnasiet, men en hel del fiske blir det säkert för er, på KY är det mycket mindre av den varan. Fiskevatten finns det ju gott om i omnejden med det kräver ju nästan att man har bil eller får skjuts av fritidsvärdarna och således håller sig nykter.

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan
                Går själv på KY utbildningen på forshaga, men bor i Deje c:a en mil därifrån, och jag tror det är där som de flesta gymnasieelever bor. Så mycket kan jag ju säga att det vore en grov överdrift om man påstod att Dejes/forshagas uteliv är hmmm, torrt. Dock annordnas det ju en del hemma fester, men eftersom skolan har nån slags policy mot spriten så riskerar gymnasie elever att bli av med sina privilegier (att bli skjutsad på helgerna av fritidsvärdarna t.ex.) om de blir påkommna med att supa te. Utbildningen kan jag väl inte uttala mig om eftersom jag går KY och du ska gå gymnasiet, men en hel del fiske blir det säkert för er, på KY är det mycket mindre av den varan. Fiskevatten finns det ju gott om i omnejden med det kräver ju nästan att man har bil eller får skjuts av fritidsvärdarna och således håller sig nykter.
                bra skrivit dan. fått steka någon mer braxen??

själv hade jag ordnat midsommarmiddagen med en regnbåge ifrån skolans vatten... tog med påsen med fisken hem ifrån frysen.. för att idag vid 12-tiden efter någon timmes tining upptäcka att påsen inte alls innehöll någon regnbåge... 3 st braxen fanns det däremot. midsommarbraxen kommer att bli en klassiker

Kommentera

Jag har också sökt te forshagaakademin och går just nu en annan gymnasial utbildning, hittills så är jag bara preliminärt intagen men hoppas såklart att jag kommer in. Jag är lite sugen på att prata med någon som går/har gått gymnasieutbildningen om boende och lite allmänt om skolan, jag kommer ifrån Glada Hudik så de e ju en bit å åka men de e så jävla värt det!!!

Kommentera

Gick nyss ut 1.an och visst finns det fester å liknande men det omtycks inte av personalen och fritidsvärdar på skolan men det brukar funka ändå. Flesta sportfiskeelever på själva gymnasiet bor just nu iaf i en ändre mindre by som heter Deje. Händer sällan något i Deje eller forshaga men du har ju som sagt karlstad bara en bit ifrån. Men tycker själv att det är bättre att fiska på helgerna eftersom det är hyfsade vatten på gångavstånd från boendet menmen

KOmmer själv från sollefteå

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 296 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art