Köper upp för att sälja på Tradera! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köper upp för att sälja på Tradera!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köper upp för att sälja på Tradera!

Tjae...

Står ju var och en fritt att göra vad dom vill med det dom köper...
    Sålde ett helt gäng Bustrar på Facebook för ett litet tag sedan, för en rätt så billig peng.
    Tänkte att någon annan kan ha kul fiske med dom, eftersom jag inte använde dem så mycket.

Nu finns/fanns många av dom att köpa på Tradera.

Hur vanligt är det ,tror ni, att folk köper och säljer bara för att tjäna lite pengar?

Med risk för att bli "halshuggen" frågar jag. Har man "sportfiskar hjärtat" på rätt ställe då?

Det är nog rätt många som gör det, när det gäller det mesta.
    Tittar man på telefoner är det ju verkligen så tex.

Även när det gäller allt som har lite värde och är enkelt att sälja.

Själv köper jag mycket för att testa och säljer det sen om jag av någon anledning inte är så nöjd med det som jag hade hoppats bli. Köper sällan fiskesaker för att sälja vidare enbart såvida det inte är till en ä kompis. Men då är det ju samma pris som jag gav.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ok!
      Kanske ska göra ett litet förtydligande här.
      Sålde mina beten i grupp på facebook, som enbart handlar om sportfiske.

Tänkte att i en sådan grupp köper och säljer man kanske inte beten i direkt syfte att tjäna pengar.
      Utan för att diskutera/Köpa/Byta... Saker och erfarenheter som har med sportfiske att göra.

Annars är det väl självklart att folk köper och säljer produkter hit och dit för att tjäna pengar.

Hoppas ni förstår ad jag menar?

Kommentera

Nja, ofta så säljer ju folk ett paket med många beten, och många gånger har jag köpt ett paket med 8-10 beten när jag varit intresserad av bara några stycken.

Då har jag sålt övriga på tradera. Och ofta får man ju en viss mängdrabatt eller paketpris, så säljer man de beten man ej vill ha styckvis sen så brukar man kunna få igen lite pengar. Men det är ju en del arbete med att sälja styckvis, så inget man gör för att tjäna pengar direkt, snarare minimera förluster.

Jag har en hel låda med såna beten som ska säljas när jag väl orkar.

Kan ju vara nåt sånt snarare än att någon haft en tanke på att göra ett klipp?

Kommentera

Jag sålde ett ekolod på facebook, såg det på blocket bara någon dag efter ;0).. men tyckte att jag la ut det till ett rimligt pris, fick 200 mer än vad jag la ut det för, och sen såg jag det 400 dyrare på blocket av samma kille men jag va nöjd som fick en budgivning för det, och hade köpt nytt så det låg bara å damma!

Kommentera

Javisst, kan förstå det om det säljs en hel "låda" med beten.
            Men i mitt fall sålde jag ett stycken. Sedan fick jag via PM en fråga om jag hade fler att sälja.
            Tog bild på alla jag hade tänkt sälja av lite då och då.
            Köparen köpte väldigt många av mej då...
            Okej, tänkte jag. Sålde alla personen ville ha... Eftersom det var rätt många så fick personen ett väldigt bra pris.

Missförstå mig rätt nu...
            Känns i alla fall som ett försök att enkom tjäna pengar...

För uppenbarligen köptes ju inte betena för att fiskas med...

Så just i detta fall var det inte fråga om att sälja av ett "Knippe" beten...

Visst jag bryr mig inte om vilket, tänkte bara det skulle vara lite intressant att höra hur folk tänker kring sådant här...

:-)

Kommentera

Tycker inte det är så snyggt gjort, det ger lite sisådär känsla.

Sen rent juridiskt är det ju inget fel alls, bara vanlig köpa/sälja om man nu inte avtalar om att det inte får säljas vidare, vilket jag skulle tycka vara ett märkligt krav som köpare. Om man ångrar sig liksom?

Men orka hålla på och göra det för typ 5 spänn vinst per grej om man räknar med frakt? Ska väl finnas folk till allt...

Kommentera

Ursprungligen postat av John A Visa inlägg
                Tycker inte det är så snyggt gjort, det ger lite sisådär känsla.

Sen rent juridiskt är det ju inget fel alls, bara vanlig köpa/sälja om man nu inte avtalar om att det inte får säljas vidare, vilket jag skulle tycka vara ett märkligt krav som köpare. Om man ångrar sig liksom?

Men orka hålla på och göra det för typ 5 spänn vinst per grej om man räknar med frakt? Ska väl finnas folk till allt...
                Är väldigt nyfiken på varför man ogillar det här fenomenet. Berätta gärna. Vad är det som känns så illa?

Är ni emot att folk tjänar pengar överlag?

Kommentera

Då sålde du för billigt som flera skriver händer det att man köper flera beten för att få tag på npt särskilt. Jag köpte ett gång Buster verk för en tid sedan, där bland många blev det en o annan dubblett, dessa sålde jag vidare (gjorde ju förvisso knappt några pengar påt) men ändå...

Kommentera

.... Tänker lite så här också!

Tycker mej har märkt att det finns personer som går med i i olika sportfiske forum och sportfiske grupper på nätet, inte för att dom är särskilt intresserade av sportfiske, utan av den enkla anledningen att köpa och sälja sportfiske prylar.

Tycker lite att sådan handel inte hör hemma i dessa grupper/forum.

Jag, personligen är med för jag har ett genuint sportfiske intresse, inte för att köpa sälja sportfiske prylar...

Trevlig helg på er nu! :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 384 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art