Upprop angående färger på Abu Hi-Lo? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upprop angående färger på Abu Hi-Lo?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Upprop angående färger på Abu Hi-Lo?

Tror ni det finns någon möjlighet för oss vanliga konsumenter att påverka tillverkarna, som exempelvis Abu, att plocka tillbaka gamla klassiska färger på beten? Om tillräckligt många går ihop och gör någon form av "upprop", skulle tillverkarna lyssna på detta och ta till sig av önskemålen? Eller kör de sitt eget race med vad de själva tror eller tycker är bäst?

Tänkte närmast på tråden om den stora Hi-Lo som dykt upp i handeln på sistone, och att väldigt många verkar sakna gamla klassiska färger som inte sålts på länge. Några av dessa syns på bifogad bild, och lägg då till den självlysande färgen LYS som inte är med på denna bild men även den en klassisk "revbensfärg" som många verkar ha på önskelistan över saknade klassikerfärger.

Många av dessa färger har inte sålts på årtionden och vissa av de yngre fiskarna kanske aldrig ens har sett dem, men det verkar ändå finnas en önskan ute i stugorna att dessa färger kunde plockas tillbaka. Tror ni Abu (i detta fall) skulle lyssna på oss om vi gjorde någon slags gemensamt upprop via nätet eller på annat sätt? Om en enskild person mailar dem bryr de sig knappast, men om en större grupp personer gör sin röst hörd gemensamt kanske de tar till sig av önskemålen på ett annat sätt, om de ser att det finns ett intresse bland konsumenterna?

Skitmörtar och papegojor och Svartzonker i all ära, men visst är dessa gamla klassiska "revbensfärger" rätt häftiga och skulle fungera än idag?
    Bifogade filer
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Håller med dig. Saknar både färger och andra beten som inte finns längre. Har dock svårt att tro att de lyssnar. De har ju faktiskt fått oss dit de vill. De bestämmer i hög grad vad vi ska köpa genom mördande reklam och "tuffa" fiskeprofiler med kepsen på svaj som visar upp det nya häftiga och vi springer direkt och köper.
    Men jag är med och skriver under om det blir av. Någon skada kan det knappast göra..

Kommentera

Dom skulle ju annars kunna sälja helt omålade så kunde man själv fixa dom färger man vill ha
      3 av dragen på bilden har jag knappt man vågar fiska med dom
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Den gäddfärgade fick jag som födelsedagspresent som barn, första kastet från bryggan högg det på en snipa sen var jag fast.

Kommentera

Några få nördar på FS kan nog inte påverka speciellt mycket

Kommentera

Klart dom lyssnar (MONEY TALKS), märker dom att betet är populärt vilket det verkar så kommer dom satsa hårdare på det .

Håller med att det var riktigt dåligt att ta fram en sådan klassiker utan några klassiska färger .

Kommentera

Jaaa! Bästa jag hört idag! Vill verkligen ha tillbaka de gamla färgerna! Även vissa som fanns tills slutet av 80 talet,typ BGL, D och LYS!!!

Kommentera

Tycker absolut dom borde återgå till dom gamla färgerna. Även återuppta tillverkningen av den minsta hi-lon samt börja tillverka 1500c o 2500c för svenska marknaden igen.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

klart de gamla X-färgerna skall tillbaks...tillsammans med LYS .....fick jag välja bara en färg blev det nog XRS.....
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Vet inte hur långt tillbaka i tiden man måste gå för att få kvalitet på hi-lo men alla, då menar jag ALLA jag ägt har kvaliteten vart usel på. Rostar omedelbart i kontakt med Östersjön, krokar den ställbara skeden med den "mekanism" som skeden har samt skruv/krokögla.
                    Krokarna rätas ju dessutom ut av näckrosor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 384 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art