Abborrar större än svenska rekordet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrar större än svenska rekordet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborrar större än svenska rekordet

Hej!

Jag har hört att det ska ha fångats abborrar b la i nät i Sverige som väger över det svenska rekordet. Stämmer det? Är det någon som har några uppgifter kring dessa fiskar? Bilder uppskattas gärna!

Enda jag tror på är ifrån Hällers myr, samma vatten som svenska rekordet togs i, dom gjorde nått provfiske med nät och fick en abborre på 57cm som
    släpptes tillbaka.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Abborre

Finns även en på bild i en gammal årsbok från Fiskejournalen, 3500 g fördelat på 50 cm. Tror de va från Kärrs vatten.

Kommentera

Nån som kan scanna bild?

Kommentera

Jag och farsan ska gå igenom alla min nu avlidna farmors gamla foto (mååååånga) för att hitta en abborre farsan tog 1965 i Ringsjön i skåne. Vikt 3,3 kg och 58 cm lång. Hittar vi inte dessa foto så har förmodligen någon av hans fastrar foto eftersom fisken togs dagen före hans konfirmation och han stolt visade upp den då =)

Yrkesfiskaren som var verksam i den här sjön i många år före fångsten hade aldrig sett en abborre i liknande storlek så vikten lär ha stämt.

Mer info följer...
          www.pikewallis.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Manhood
            Jag och farsan ska gå igenom alla min nu avlidna farmors gamla foto (mååååånga) för att hitta en abborre farsan tog 1965 i Ringsjön i skåne. Vikt 3,3 kg och 58 cm lång. Hittar vi inte dessa foto så har förmodligen någon av hans fastrar foto eftersom fisken togs dagen före hans konfirmation och han stolt visade upp den då =)

Yrkesfiskaren som var verksam i den här sjön i många år före fångsten hade aldrig sett en abborre i liknande storlek så vikten lär ha stämt.

Mer info följer...
            Nice!!! Väntar på bilder och info!!!

Kommentera

lär ha fängats någrai kylvattnet utanför kärnkraftverket utanför oskarshamn..

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                Enda jag tror på är ifrån Hällers myr, samma vatten som svenska rekordet togs i, dom gjorde nått provfiske med nät och fick en abborre på 57cm som
                släpptes tillbaka.
                Tjena...

Är ganska säker på att abborren var 62cm eller 67cm, är ganska säker på att det var över 60cm ialla

Kommentera

gällande abborren från Hällers Myr hörde jag att den var 67 cm
                  detta var Per Erik på sportfiskarna i Gbg som berättade det....han hade svenska rekordet innan det nyvarandet togs..har sett avgjutningarna av båda dom borrarna
                  dom är grymma....

Kommentera

Skall ha tagits en i Voxsjön i Bollnäs på 50-talet som vägde 3,5 kg. Skall finnas kort men jag har inte sett dom. Tar det ändå med en nypa salt... Men jag tror inte det Svenska rekordet är oslagbart på något sätt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 333 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art