i brist på annat... vilket bete tog ni pb på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

i brist på annat... vilket bete tog ni pb på?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• i brist på annat... vilket bete tog ni pb på?

Vilket bete har gett er ert pb? Allmänt, tänker på gädda men oavsett art kan det va kul att veta.
    Min största gädda tog jag på en wolfcreek shad, lila lite genomskinlig som blir mer åt grönt beroende på om solen skiner eller inre..

Brax 3.5kg på pimpel. En liten blå minibalansare som är gjord av knosas. Ett av dom mer udda minnena jag har då jag trodde det var en monsterabborre. Borrade nya hål bredvid och använde en liten yxa för att få dom till ett stort hål, ned med en arm i bägge och upp kommer den där typen.

Kommentera

min största gädda är tagen på ett trettiograms Toby....Toby Salmo...silver....ombyggt till vasskyddat...den tog en halvmeter från båten och stänkte ner mig helt i hugget, i ren förvåning halkade jag omkull i den hala båten och satte mig på båtbotten i 5cm vatten i den läckande ekan....tänker jag efter kanske det inte var den största...men den jag minns bäst i alla fall...
      Senast ändrad av byggarn; 2017-02-17, 21:30.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Utö Vass, 22g i silver. En utlekt gädda togs en blåsig solskensdag i maj 1981. Vikten var 11.2kg.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

12g Reflexspinnare med orange kropp och blank sked. Bonus vid abborrfiske.
          Alumacraft så klart!

Kommentera

Mete med mask, en bonusfisk vid abborre mete och stor var den inte.

Kommentera

På gädda faktiskt en riktig klassiker! Sjunkande 19 cm Zalt, dessutom lackad av Svartzonker

Kommentera

Relaxjigg 3" vit/orange 8.43kg gädda! knäna har aldrig skakat mer

det hör till att detta var i min lilla skogssjö som jag fiskat i 26 år utan nånting över 3kg
                Senast ändrad av qvistn; 2017-02-17, 22:49.

Kommentera

Störst gädda tog jag på mört förra året
                  Störst abborre fångade jag på bottenmete med en stor klump maskar
                  Mitt gös-pb fastnade på nån vertikaljigg av nåt slag
                  Största sutaren föll för en skalad fryst (fast tinad så klart) räka
                  Största rudan också på räka
                  Största ålen är fångad på mask
                  Största mörten och största braxen fångade jag på majs (Green Giant så klart)

Största sarven som jag fångat slukade en flytande brödbit i ytan, det var sen kväll och kolsvart så jag såg inte något utan höll linan lite "spänd" för att känna hugget och jävlar vad det kändes. Riktigt kul roligast var att jag kom ner till Knektadammen och kastade ut, denna gång var det många som stod och fiskade runt dammen och jag var tvungen att ställa mig där då alla andra platser var upptagna. Fisken högg direkt och jag drillade in den, vägde den och släppte tillbaka den och sen kom jag plötsligt på att jag skulle upp tidigt på möte dagen efter så jag plockade ihop och gick hem igen. Sarven var ynka 30g från storfisk-regg.

Kommentera

Gädda 14,1 kg många många år sedan skärgårdsgädda. Abu atom 35 gram orange/svart. Vilken fajt, nylonlina

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 384 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art