Perch Pro 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Pro 2017

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Perch Pro 2017

Har en tanke som jag vill dela med mig om Perch Pro.

Jag gillar verkligen konceptet (trots svengelska) Men.....
    Dessa underbara fiskare är Idoler till många unga fiskare ute i landet och nu även i resten av världen.
    Hur kan det då komma sig att några av dom INTE har flytväst ???
    Och som det verkar tycks ju produktionen tillåta detta
    Jag tycker det skickar fel signaler till våra unga fiskare

Kommer säkert vara många som tycker att jag är "tramsig" men jag tycker att flytväst är lika viktigt som bilbälte.

Speciellt viktigt tycker jag i dessa produktioner

Passar på att tacka oxå för produktionen då jag är fisketokig

Mvh
    Classe
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Slutade följa just dessa pga olika anledningar, men fisheco följer man fortfarande å vet att dem använder flyt"väst" som är som en vanlig väst med flytmaterial under sin jacka, vilket inte syns så tydligt men både värmer och hjälper en när man trillat i.

Dessutom tycker jag de är ganska meningslöst att ha flytväst på sig när man står i spegelblankt vatten, trillar man i med flytväst utanpå alla kläder skiter de sig oftast ändå. När folk tänker "åh flytvästen klarar 100kg, de är min egna vikt med stora marginal", Nej de är de inte när du har flytvästen utanpå alla kläder när dem blir blöta. Finns anledning till att man får testa "klädsim" när man är liten unge i skolan... Folk som simmar bra i badbyxor sjunker oftast som en sten med kläder på.. Och är trötta efter några sekunder.

Därav brukar jag alltid fiska naken på sommaren, för då flyter jag vare sig jag vill elr inte. Dessutom blir de mycke skönare för alla i min omgivning.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Självklart vore det att föredra om de använde flytväst när de vistas i en båt, säkerhet är viktigt.

Med det sagt är jag trött på snacket om att "kändisar" ska behöva vara perfekta för att andra har dem som idoler.
      Vill de inte ha flytväst så behöver de inte det, det är ingen lag på det. Känns lite som fenomenet "lättkränkta svensken" alltihop.
      Man kan ha någon som idol för deras goda egenskaper, men när man börjar diktera regler för dessa idoler så har man gått för långt.
      Ingen är perfekt och det är så det ska vara, vore någon perfekt så skulle de vara tråkiga.
      Samma sak gäller svärandet i Pike Fight. Har man ont av det så är det ens eget problem och man borde i så fall rannsaka sig själv.

Kommentera

Jag har barn mellan 7-15år här hemma och dom får inte samma simträning iz skolan längre. Vi har aldrig skickat med kläder för klädsam ej heller har dom räddat dockor från botten och simmat ex antal meter med en. Eller vet praktiska saker kring panikslagna personer kastlina eller vart man kastar och för en livboj mm. Jag fick även klättra upp på lossas isflak med dubbar i en 32graders basen. Men man fick lite teknik och känna på med massa kläder hur det var.

Mycket dåligt från skolan tycker jag.

Vad gäller flytväst är jag den sista som ska uttala mig då jag är mycket slarvig med detta! Men bilbältet åker på innan bilen änns startats. Så skäms på mig. Cykelhjälm har jag heller inte använt sedan jag var typ 10år

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          Självklart vore det att föredra om de använde flytväst när de vistas i en båt, säkerhet är viktigt.

Med det sagt är jag trött på snacket om att "kändisar" ska behöva vara perfekta för att andra har dem som idoler.
          Vill de inte ha flytväst så behöver de inte det, det är ingen lag på det. Känns lite som fenomenet "lättkränkta svensken" alltihop.
          Man kan ha någon som idol för deras goda egenskaper, men när man börjar diktera regler för dessa idoler så har man gått för långt.
          Ingen är perfekt och det är så det ska vara, vore någon perfekt så skulle de vara tråkiga.
          Samma sak gäller svärandet i Pike Fight. Har man ont av det så är det ens eget problem och man borde i så fall rannsaka sig själv.
          Har inget med regler på en kändis att göra.
          Jag har varit ungdomstränare i över 20 år. Det handlar om att vara en förebild för ungdomar.
          Vänd på det. Skulle du inte sagt till dina egna barn att ha flytväst om dom skulle ut med en båt och fiska ? Jag skulle definitivt göra det om dom va så pass intresserade av fiske.
          Är olyckan framme så är man nog glad att man dragit på sig flytvästen och Ja, jag tycker det skall vara Lag på flytväst i mindre båtar
          Men det är som sagt vad jag tycker.
          Absolut att det är upp till dom själva men tycker ändå att om det skall filmas och visas för hela världen, va då ett bra exempel på att flytväst ska man ha
          Vad dom gör utan kamrorna skiter jag i för det syns inte
          Senast ändrad av Classe69; 2017-01-23, 13:44. Anledning: Stavkungen
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Nu är det inte verifierat men herrarna som är med har ju top of the line grejer, skulle inte förvåna mig om de har underställ med flytförmåga, t.ex thermotic eller liknande för att det ska vara så smidigt som möjligt

Nu blir ju effekten densamma som du uttrycker din oro inför om det inte informeras / visas upp! Barnen tolkar det som att ingen flytväst behövs även om funktionen finns om inget annat har framgått

Kanske skulle tas upp i programmen?

Vet att på tävling så måste man visa upp att man har den lösningen (oftast) för syns det att man fiskar utan flytväst riskerar man att diskas

Kommentera

Barnen som kollar på programmet har väl föräldrar som sätter gränser efter vad dom tycker är OK.

Kommentera

Vad jag vet så gör barn som man gör inte vad man säger därför tycker jag att de ska visa att de har flytväst

Kommentera

Kanske bör de även i samma veva bevisa att de är nyktra (blåskontroll), har löst fiskekort (om det behövs) samt att man har miljövänlig bensin i tanken

Kommentera

Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
                    Nu är det inte verifierat men herrarna som är med har ju top of the line grejer, skulle inte förvåna mig om de har underställ med flytförmåga, t.ex thermotic eller liknande för att det ska vara så smidigt som möjligt.../
                    Stämmer bra på ett lag såg jag i alla fall - laget som i vart fall förra veckans avsnitt körde med den senaste flugan inom flythjälp

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 286 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art