Samson problem... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samson problem...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Samson problem...

Hej! såg just att min super samson våg till 5kg var trasig... har tydligen lossnat från fjädern inuti vågen!!! hur detta har hänt vet jag inte... detta hände mig en annan gång också, fast på en bara dagar gammal köpt samson...

nån som vart med om detta? hur fixar man till det? har testat att koka ena änden i vatten i hopp om att nåt eventuellt lim skulle släppa, men den verkar omöjlig att få lös... jo det går att skruva den på andra änden, men det hjälper ju ingenting mot problemet, HELP!!!

Lyfter upp tråden

Kommentera

Köpa en ny kanske? De är inte direkt dyra, runt 225 kronor på de flesta ställen.

Även om du lyckas fixa den, skulle jag i din sits ändå inte lita på den. Tänk om den åter går sönder när du är ute vid vattnet med drömfisken?
      www.hellfish.se

Kommentera

Har inte råd med en ny just nu, sen så vet jag att det ska gå att fixa dom, för det gjorde dom på lokala fiskeaffären på nåt vis...

Kommentera

ja jag talar kanske för mig själv men jag skulle aldrig väga en fisk på den, men lämmna in den på redskapshandlarn din då och be dom titta på den,,annars så tycker jag att du bör få reklamera den och ta ut en ny våg på en gång!..

Kommentera

Ursprungligen postat av ten_foot_pole
            Köpa en ny kanske? De är inte direkt dyra, runt 225 kronor på de flesta ställen.

Även om du lyckas fixa den, skulle jag i din sits ändå inte lita på den. Tänk om den åter går sönder när du är ute vid vattnet med drömfisken?
            169kr på OF
            sigpic

Kommentera

detta problem har även jag råkat ut för.Problemet i mitt fall var att kroken som man ska hålla i (hänga upp fisken) lossnade.Det är denna krok som håller fast fjädern unnuti vågen.Ifall den har lossnat måste man trycka ihop vågen medans man sätter tillbaka kroken.Det funkade för mej men du kanske inte har samma problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Luxen
                detta problem har även jag råkat ut för.Problemet i mitt fall var att kroken som man ska hålla i (hänga upp fisken) lossnade.Det är denna krok som håller fast fjädern unnuti vågen.Ifall den har lossnat måste man trycka ihop vågen medans man sätter tillbaka kroken.Det funkade för mej men du kanske inte har samma problem.
                tack för ditt svar, såg att det var ett hål man skulle haka i när jag tog bort kroken, för min hade också lossnat nämligen... men otroligt nog så har det nog inträffat nåt ytterst ovanligt med min våg, så det funkar inte...

Kommentera

yooooohooooo, har fixat den nu, visade sig att fjädern även hoppat ur på den andra änden TROTS att den kroken INTE lossnat... sjukt som sagt!

tack så mycket för hjälpen du från umeå

Kommentera

hehe inga problem

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar