Ideal Spö och rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ideal Spö och rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ideal Spö och rulle

Har ni förslag på ideal haspellrulle (storlek 4000) och ideal spö (längd 9-10 fot) för främst gäddfiske?
    Kosta vad det vill, fattiga personer har inte råd med billigt skräp.(förutom prisklasser som Shimano Stella, allt för dyrt!)

Re: Ideal Spö och rulle

Originally posted by David Ståhlman
    Har ni förslag på ideal haspellrulle (storlek 4000) och ideal spö (längd 9-10 fot) för främst gäddfiske?
    Kosta vad det vill, fattiga personer har inte råd med billigt skräp.(förutom prisklasser som Shimano Stella, allt för dyrt!)
    Shimanos Beastmaster 9 fot 15-40gram 1100:- och en shimano Twinpower 4000F 2895:- eller Stradic FA 4000FG 1695:-

Kommentera

vad gillar du för märken?

><(((*>

Kommentera

Haller med JJJ78, den nya Shimano Twinpower frambromsad ar en sagolik rulle. Funderar pa att kopa den men i stl 2500 for jiggfisket. Koper alltid dyra rullar eftersom det blir billigare i langden. Om man som jag vardar sina rullar val ska en kvalitets rulle halla minst 10 ar.
        Torka av rullen efter varje fisketur och lata den torka innan ni ger de lite olja pa vissa delar sa haller de langre. Tar alltid isar mina multirullar efter varje fisketur eftersom det kommer in vatten i glappet mellan spolen och stativet. Dessutom nar jag har fiskat i saltsjon sa spolar jag forsiktigt av spolen med kranvatten innan den far torka.
        Rulla lungt vidare

Kommentera

Originally posted by El Crapone
          vad gillar du för märken?
          Främst Shimano, men har för tillfället ett Sjösländanspö och Shimano spirex 4000(trasig)

Kommentera

Originally posted by Erik Hoffmann
            Haller med JJJ78, den nya Shimano Twinpower frambromsad ar en sagolik rulle. Funderar pa att kopa den men i stl 2500 for jiggfisket.
            Strl. 2500 till jiggfisket? det är väl lite att ta i! en 1000 räcker, om det nu inte är gädda du ska ha, men då funkar ju vanliga gäddspöt finfint!

Kommentera

Foppa! Haller med att 1000 stl ar mer riktad for jiggfisket. Har inte sett stl 1000 an men nar jag holl stl 2500 kandes stl okej. Far kolla upp 1000 storleken.
              Svinga lugnt!

Kommentera

Mellan strlk 1000 och 2500 är det väl bara strlk på spolen som skiljer precis som mellan 3000 och 4000 har jag för mig. Nån som vet om det är så? Finns det någon anledning att köpa en med mindre spole? Tjae det skulle väl vara vikten då.

//K
                BJ@

Kommentera

vet att den är lite dyr men en shimano stella millenium skulle inte sitta helt fel=) närå men en abu garcia suverän och något passande spö till den
                  Bajen forever!

Kommentera

Twinpower frambroms eller Suverän, har båda och kan ge dem varma rekomendationer!!! Spön finns det flockvis av. Berkley Select MVP diggar jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 272 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art