Fisket fyller ofta en social funktion, ett tillfälle att umgås med goda vänner samtidigt som man utövar sitt intresse. Det kan vara enkelt eller så kan det vara välplanerat med grillning, övernattning med mera. Fiske kan också vara ett utmärkt tillfälle för egentid och att rensa tankar till exempel.
Hur fiskar ni? Socialt eller som egen kvalitetstid?
För mig blir det oftast med andra även om jag fiskat en del på egen hand också. Uppskattar båda varianterna. Det är trevligt att snacka och dela upplevelserna men det är ibland underbart att sjunka in i egna tankar helt. Kruxet för egen del är att mitt vanliga fiskesällskap i stort sett bara fiskar efter predatorer medan mitt intresse för mete och vitfisk stiger allt mer. Så det brukar bli sällskap efter metod.
Längtar enormt efter våren!
Hur fiskar ni? Socialt eller som egen kvalitetstid?
För mig blir det oftast med andra även om jag fiskat en del på egen hand också. Uppskattar båda varianterna. Det är trevligt att snacka och dela upplevelserna men det är ibland underbart att sjunka in i egna tankar helt. Kruxet för egen del är att mitt vanliga fiskesällskap i stort sett bara fiskar efter predatorer medan mitt intresse för mete och vitfisk stiger allt mer. Så det brukar bli sällskap efter metod.
Längtar enormt efter våren!

Kommentera