Båtmässan. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtmässan.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtmässan.

Var där idag fredag. Lyckades komma över en friplåt. Det som jag la på minnet. Var Ockelbo B 16 och en Linder 460. Dessa båtar var absolut dom bästa båtarna för sportfiske i den lite mindre klassen. Men tål väldigt mycket sjö. Linder 460 var så välbyggd att man häpnade. Allt var också skruvat med rosfri skruv. Inga popnitar där inte. Förstår att den fått strålande betyg i dom flesta tidningar. B 16 har ju fått riktiga flytankar. I stället för att tidigare vart skumfyllda. Eller som vid halvfabrikat, blivit fyllda med allsköns flytbråte. Då det blir som svampar inne i skrovet. Och båten ruttnar inifrån. Många kör ju sina äldre B 16 utan nåt flytmaterial alls. Det kan ju gå riktigt illa. Nån ny Suzuki på 25 hk med V-motor. Vad det ska bli bättre av det vet jag ej. Men låter ju rätt kul. Annars var det Berras monter med massor av fina Rapala abborrtrolling vobblers jag nappade på. Två stycken av dessa pytte djupgående och fina vobbler blev det. I morgon finns det säkert en del kvar. Hugg dom illa kvickt. 2 stycken för 120 kr. Går ju att pruta ner till 100 spänn. Var som alltid kul att kolla på alla fina båtar och tillbehör. MVh Gunnar J.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Ursprungligen postat av elanen
    Var där idag fredag. Lyckades komma över en friplåt. Det som jag la på minnet. Var Ockelbo B 16 och en Linder 460. Dessa båtar var absolut dom bästa båtarna för sportfiske i den lite mindre klassen. Men tål väldigt mycket sjö. Linder 460 var så välbyggd att man häpnade. Allt var också skruvat med rosfri skruv. Inga popnitar där inte. Förstår att den fått strålande betyg i dom flesta tidningar. B 16 har ju fått riktiga flytankar. I stället för att tidigare vart skumfyllda. Eller som vid halvfabrikat, blivit fyllda med allsköns flytbråte. Då det blir som svampar inne i skrovet. Och båten ruttnar inifrån. Många kör ju sina äldre B 16 utan nåt flytmaterial alls. Det kan ju gå riktigt illa. Nån ny Suzuki på 25 hk med V-motor. Vad det ska bli bättre av det vet jag ej. Men låter ju rätt kul. Annars var det Berras monter med massor av fina Rapala abborrtrolling vobblers jag nappade på. Två stycken av dessa pytte djupgående och fina vobbler blev det. I morgon finns det säkert en del kvar. Hugg dom illa kvickt. 2 stycken för 120 kr. Går ju att pruta ner till 100 spänn. Var som alltid kul att kolla på alla fina båtar och tillbehör. MVh Gunnar J.
    Arkipen e en mycket fin båt, jag jobbar på Linder å jag byggde dom skroven innan. Ett tips, ta å köp en

Kommentera

OT: Mandatory, Vet du var jag kan hitta ett eventuellt serienummer på min linder 400?
      Den är tillverkad nån gång på 90-talet.
      Ola

Kommentera

Elanen, hur pytte och hur djupt går de?
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
          OT: Mandatory, Vet du var jag kan hitta ett eventuellt serienummer på min linder 400?
          Den är tillverkad nån gång på 90-talet.
          Ja de sitter på akterspegeln, på utsidan, höger har jag för mig. annars sitter de ett på akterspegeln inne i båten men de ser man inte, får plocka bort aktertoften å ev skottet me, men där finns ett nummer till 100%

Kommentera

P-U, cirka 2-3 meter. Dom var grymt gulliga dessa små Rapala. Så fint byggda. Hade jag haft råd. Hade jag köpt hela gänget. Är ju annars svindyra per styck. Runt en hundring om man hittar dom över huvudtaget. Köp om du är där i morgon, vädjar jag. Fick rabatt. 100 kr för två är ju ett fynd.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

OT: Mandatory, tack jag har nämligen synat båten med lupp nästan. Men då vet jag att jag får skruva bort nåt för att hitta det. Just nu så har jag angett linders postnr som serienummer på försäkringen!
              Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 274 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art