Jerka runt Mörkö i början på April? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerka runt Mörkö i början på April?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerka runt Mörkö i början på April?

Ska ta en resa upp till Stockholm nu i vår för att prova på "norrländska" gäddor.

Det blir runt Mörkö vi kommer fiska och preliminärt så är det första helgen i april vi hade tänkt åka.

Är det för tidigt eller är där fullt ös då?
    www.pikewallis.se

Ursprungligen postat av Manhood
    Ska ta en resa upp till Stockholm nu i vår för att prova på "norrländska" gäddor.

Det blir runt Mörkö vi kommer fiska och preliminärt så är det första helgen i april vi hade tänkt åka.

Är det för tidigt eller är där fullt ös då?
    Runt Mörkö är man aldrig ensam när man fiskar,så det är fullt ös,var så säker.
    Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
    Orson Welles

Kommentera

Mörkö

Stanna 10mil innan (Nyköping) Eller kör tio mil till (östhammar). Runt Mörkö i början av april är det trångt om saligheten..
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Okej, har haft kontakt med lite guider, planen var en guide första dagen för att få lite tips på ställen, dag 2 hyra båt.

Någon guide i Nyköping att rekomendera?
        www.pikewallis.se

Kommentera

Vad jag vet finns det ingen som guidar i Nyköping, Men om du tar dig fyra mil norrut till Trosa ska det va bättre utbud i den frågan. Men det är ju frågan om inte de flesta av dom fiskar just i vattnen kring Mörkö.
          http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Okej, låter ju lite halvtrist om det är så enormt mkt folk ute. Kanske man skulle ta det på en vardag så blir man ju av med hälften av folket direkt.

Ska spåna vidare, tack för kommentarerna.
            www.pikewallis.se

Kommentera

Manhood: Har du fiskat ngt i skärgården tidigare? Om inte tycker jag det är bra att fiska med en guide en dag. Har du däremot lite skärgårdserfarenhet sedan tidigare tycker jag du ska sätta dig med ett sjökort och kika på kustremsan mellan Oskarshamn och Nyköping. Välj ett område med mkt skärgård som du hört så lite som möjligt om. Åk dit och fiska i det varmaste vattnet, där vinden ligger på. Slår att fiska på slitna guideställen med hästlängder.

Kommentera

Nej inte överdriven erfarenhet av skärgården. Bor ju mitt i skåne =/
                Har blivit några pass i Blekinge och kommer bli många till under det här året nu när man har båt.

Stockholmsturen är mest en rolig grej jag och ett par kompisar ska göra. Resan är bokad till Trosa den 2e april med guide en dag och lån av båt dagen efter. Så får vi se hur det går =)
                www.pikewallis.se

Kommentera

I april är det trångt om man ser fler än 2 fiskande båtar i edeboviken, lär väl va nått liknande runt östhammar
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Då kommer ni ha hur kul som helst! Massa nya intryck på klassiska storgäddvatten. Kommer man rätt kan man också få mycket fisk! Bra erfarenhet att ha med sig ner till blekinge oxå.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 274 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art