idé att reklamera d4 draugen efter spöbrott? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

idé att reklamera d4 draugen efter spöbrott?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• idé att reklamera d4 draugen efter spöbrott?

Yes. Skulle ut lite ikväll med en liten jolle på en å. Börjar med att något går sönder i elmotorn så styrningen gick åt h*lvete. Tänkte om och åkte vidare för att fiska från land. Några kast och jag sätter reflexen i ett natbälte. Sitter rätt hårt men inte som i en sten. Drar åt bromsen lite till och det släpper lite. Spänner spöt, vevar och spänner spöt, vevar och !!! Pang, spöt knäcks strax under holken. Rätt av.
    Spöt är ca året men har inte fiskat särskilt mycket med det.
    Är det någon idé att försöka eller är det helt och hållet handhavande? Som sagt satt i näckrosor och inte i en stock. Värre har man lyckats ta sig loss från

Reklamera. Spöet borde hålla för detta iaf inte gå av där nere. Dessutom känns det som spöbrott är vanligt med dessa spön. Jag har haft ett spöbrott själv med detta spö.

Kommentera

Ett tips, får du bottennapp så drar aldrig åt bromsen för att sedan dra. Vira hellre linan runt någon föremål och använd det som "draghjälp"...så skonar du både rulle och spö...bara ett tips!

Kommentera

Man ska aldrig belasta spöt vid botten napp. Gör enligt tidigare inlägg alt rikta spöt i linans riktning o dra försiktigt.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Yes. Skulle ut lite ikväll med en liten jolle på en å. Börjar med att något går sönder i elmotorn så styrningen gick åt h*lvete. Tänkte om och åkte vidare för att fiska från land. Några kast och jag sätter reflexen i ett natbälte. Sitter rätt hårt men inte som i en sten. Drar åt bromsen lite till och det släpper lite. Spänner spöt, vevar och spänner spöt, vevar och !!! Pang, spöt knäcks strax under holken. Rätt av.
          Spöt är ca året men har inte fiskat särskilt mycket med det.
          Är det någon idé att försöka eller är det helt och hållet handhavande? Som sagt satt i näckrosor och inte i en stock. Värre har man lyckats ta sig loss från

Brrrrrr.... Varje gång någon lånar ett spö av mig och gör så blir jag stel av skräck.
          Säger inte att det är ditt fel då det bara är du som vet hur hårt du tagit i. Men, MEN linorna idag är ju så sjukt starka så jag har svårt att tro att man inte kan valda sönder många spön på det sättet.

Jag hade självklart reklamerat det. Om det vore som så att jag inte tagit i för kung och fosterland.

Berätta gärna hur det gick.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Förvisso 0.10 lina med en 40cm fc tafs, och krokarna på reflexen var sedan innan slitna och riktade med tång. Jag satt alltså inte stumt fast utan diverse nate/näckrosor och skit följde med när jag vevade. Det var därför jag kände att jag inte "tog i så spöt skulle gå av".
            Påmindes av en filmsekvens när självaste lubbe har spöt som ett uppochnervänt U..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 384 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art