Idag var jag ute på promenad vid en för området populär sportfisketjärn och fick då se att man (styrelsen kanske?) satt ut gäddsaxar... (troligtvis) Ordentligt märkta å så och jag förstår att man gör det och personligen har jag inget emot det fiskesättet OM (och bara då) man sköter det snyggt. (synar varenda dag t.ex.)
Men, så var inte fallet här... drygt trettio saxar var utsatta och INGEN var synad nyligen. Det har ju inte varit speciellt kallt här de senaste dagarna så den tjocka isen i hålen (ja, det syntes knappt att det var hål) talar ju sitt tydliga språk.
Jag undrar nu, vet nån vilka bestämmelser som gäller för fiske med sax? Måste man inte syna varenda dag? Jag trodde det i alla fall men har inte hittat nåt sånt på bl.a. fiskeriverktes sida. Nån som vet?
Tänkte faktiskt ge dem en känga OM det är som jag tror...
Men, så var inte fallet här... drygt trettio saxar var utsatta och INGEN var synad nyligen. Det har ju inte varit speciellt kallt här de senaste dagarna så den tjocka isen i hålen (ja, det syntes knappt att det var hål) talar ju sitt tydliga språk.
Jag undrar nu, vet nån vilka bestämmelser som gäller för fiske med sax? Måste man inte syna varenda dag? Jag trodde det i alla fall men har inte hittat nåt sånt på bl.a. fiskeriverktes sida. Nån som vet?
Tänkte faktiskt ge dem en känga OM det är som jag tror...
Kommentera